تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۶۵۲۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶ هزار هکتار از اراضی خوزستان هوشمندسازی می‌شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: در ۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در سطح استان به صورت پایلوت هوشمندسازی کشاورزی صورت می‌گیرد که ۲۰ میلیارد تومان برای آن بودجه تأمین شده است.

علی صالح نساج با اشاره به سومین نمایشگاه الکامپ خوزستان، اظهار داشت: در این نمایشگاه از شرکت‌های توانمند استانی و ملی در حوزه‌های مختلف دعوت شد تا خدمات خود را در معرض نمایش قرار دهند.

وی ادامه داد: بُعد ملی دعوت از شرکت‌ها، ایجاد ارتباط درون استانی میان شرکت‌ها و رسیدن به ارتقای لازم و بُعد استانی نیز در جهت ایجاد اشتغال، ارزش افزوده یا خلق ثرورت در این حوزه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به این‌که فناوری اطلاعات می‌تواند به عنوان کسب و کار درون حوزه‌ و فرابخشی در بخش‌هایی اعم از کشاورزی، هوشمندسازی شهر استفاده شود، ادامه داد: استفاده از اینترنت اشیاء بُعد جدیدی از رویکرد است؛ به عنوان پایلوت یکی از اقدات در این حوزه در خوزستان اتفاق خواهد افتاد و بودجه آن را وزارت ارتباطات تأمین می‌کند.

وی افزود: 2 هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان دزفول به صورت پایلوت هوشمندسازی کشاورزی را انجام خواهیم داد و 4 هزار هکتار نیز در کشت و صنعت نیشکر در مسیر اهواز تا خرمشهر یا آبادان استفاده خواهد شد که از این 6 هزار هکتار، 20 میلیارد تومان برای استان خوزستان بودجه تأمین شده تا این اقدام صورت گیرد.

حذف شکاف دیجیتال بین شهر و روستاها

نساج با اشاره به راه‌اندازی مرکز تسهیل‌گری و توانمندسازی کسب و کارهای نوپای فاوا با همکاری پارک علم و فناوری استان خوزستان، بیان کرد: شرکت‌های استارتاپی و توانمندی می‌توانند از خانه استارتاپ جوان اهواز بدون پرداخت هیچ هزینه از میزکار، بحث ارتباطی و اینترنت استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان این‌که ارتباطات روستایی افزایش یافته و به دنبال حذف شکاف دیجیتال بین شهر و روستا هستیم، گفت: در سال‌های گذشته نزدیک به 2 هزار و 400 روستا استان خوزستان از اینترنت با کیفیت مناسب و ارتباطات بهره‌مند شدند و افق امسال نیز 550 روستا است.

وی با اشاره به رونمایی اولیه از فناوری تلفن و اینترنت روستایی با استفاده از ماهواره با همکاری شرکت کوه نور در نمایشگاه الکامپ، بیان کرد: این ارتباط می‌تواند در مواقع بحران و محل‌های صعب‌العبوری که امکان هیچگونه بستر ارتباطی وجود ندارد با تجهیزات کم و با استفاده از ماهواره برای مردم آن منطقه را فراهم کرد.

نساج با اشاره به این‌که اتصال به شبکه علمی کشور برای دانشگاه‌های خوزستان فراهم شده است، افزود: این اتصال در دانشگاه جندی شاپور دزفول وصل شده و در دانشگاه شهید چمران اهواز در حال تحقق است و آمادگی لازم جهت فراهم‌سازی بستر در سایر دانشگاه وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به امنیت تولید و تبادل داده‌ها، عنوان کرد: در این زمینه یک سری سرور هانی پات در بستر ورودی ادارات مختلف به ویژه دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی حساس در برابر هک و نفوذ فراهم شده که با استفاده از آن امنیت سیستم‌ها افزایش می‌یابند و در استان خوزستان 5 دستگاه اجرایی بسیار بااهمیت به این سرور مجهز شده و گزارش ماهانه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی افزود: در سال جاری این بستر توسعه داده می‌شود و دیگر اداراتی که تمایل دارند می‌توانند به اداره کل ارتباطات و فناوری استان مراجعه و این سرور برای آنها تجهیز داده می‌شود.

اعطای 19 وام ویژه برنامه‌های تلفن‌همراه و شرکت‌های فاوا در خوزستان

نساج با اشاره به این‌که از کسب‌ وکارهای بومی، ایجاد اشتغال و شرکت‌های استارتاپی که در حال ایجاد است، حمایت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم، ادامه داد: در زمینه وام‌های وجوه اداره شده که در چهار حوزه زمینه تولید و توسعه نرم‌افزار، تولید و توسعه محتوا و خدمات، امنیت می‌توانند فعالیت کنند با 4 درصد در اختیار شرکت‌ها قرار داده شده است و در سال گذشته 19 وام برای برنامه‌های تلفن همراه، شرکت‌ها و افراد حقیقی اعطاء شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به اعطای وام‌های روستایی و عشایریی با همکاری وزارت کار و رفاه اجتماعی، گفت: در این راستا، شرکت‌هایی که مایل هستند سرمایه‌گذاری و به دنبال وام هستند، می‌توانند به سامانه وزارت ارتباطات مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر دو شتاب دهنده در شهر اهواز راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: کار این شتاب دهنده‌ها کمک به شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوپا و در حال تشکیل، است.

نساج در پایان عنوان کرد: هم‌وطنان خوزستانی با مشاهده هرگونه مشکل در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانند آن را از طریق سامانه 195 اعلام کنند تا سریعا به موضوع رسیدگی شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار