تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۶۵۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تازه ترین اخبار از ساخت فرودگاه جدید اهواز
معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها از مشخص شدن زمین های فرودگاه جدید اهواز خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار این فرودگاه تا پایان امسال انتخاب می‌شود.

غلامحسین باقریان اظهار کرد: وزارت نفت با توجه به بررسی‌هایی که در فرودگاه اهواز داشت به این نتیجه رسید که نیازی به استفاده از اراضی این فرودگاه ندارد؛ از این رو برنامه‌ریزی برای فرودگاه اهواز بار دیگر به شرکت فرودگاه‌ها واگذار شد.

وی با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها پیگیری‌ها برای ساخت فرودگاه جدید اهواز را آغاز کرده است، افزود: ما این موضوع را با استاندار خوزستان در میان گذاشتیم و با استقبالی که از سوی وی صورت گرفت، تملک اراضی لازم برای این فرودگاه انجام شده و طرح‌های ابتدایی آن به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها درباره برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای ساخت فرودگاه جدید اهواز نیز توضیح داد: ما به منظور نهایی شدن امور اجرایی این فرودگاه مناقصه‌ای بین‌المللی برای مشخص شدن سرمایه گذار برگزار کردیم که این امید وجود دارد تا پایان سال جاری این سرمایه گذار مشخص شده و کار اجرایی آغاز شود. در صورتی که تمام مراحل طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پیگیری شود می‌توان انتظار داشت این فرودگاه ظرف سال‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

باقریان با بیان اینکه توسعه فرودگاه فعلی اهواز نیز متوقف نشده است، گفت:به دنبال پیگیری‌های انجام شده کار ساخت ترمینال جدید فرودگاه فعلی اهواز ظرف ماه‌های آینده به پایان خواهد رسید تا با اضافه شدن ظرفیتی جدید از فشار بر فرودگاه اهواز کاسته شود.

به گفته وی، برای ساخت فرودگاه جدید اهواز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید تمام آن از طرف بخش خصوصی تامین شود.

از چند سال قبل صحبت‌هایی مبنی بر کشف ظرفیت های جدید نفتی در اراضی فرودگاه اهواز مطرح شده بود و به دنبال آن بحث انتقال این فرودگاه جدی شد.

با توجه به اشباع شدن ظرفیت فعلی فرودگاه اهواز جدای از بحث‌ها درباره نفت ساخت فرودگاهی جدید در این شهر از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته لود.

بر اساس گفته‌های مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها درحال حاضر فرودگاه اهواز با بیش از ۲۰۰درصد ظرفیت‌های خود به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
1
شما مترو اهواز رو درست کنید فرودگاه پیشکش.
:
:
:
آخرین اخبار