تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۶۵۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید شکر در شرکت نیشکر سلمان فارسی رکورد زد
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی گفت: با پایان عملیات برداشت نیشکر،83هزار تن شکر سفید در این شرکت تولید شد که این رقم از زمان شروع به کار مجتمع در سال 1383 تاکنون بی سابقه بوده است.

گودرز مراد سلطانی روز یکشنبه افزود: این میزان تولید شکر از برداشت 750هزار تن نیشکر از سطح هشت هزار و 200هکتار از اراضی زیرکشت این شرکت به دست آمده است. 

وی گفت: برداشت نیشکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی در سال زراعی 97-96 در مقایسه با سال زراعی قبل 70هزار تن افزایش یافته که این خود نیز یک رکورد محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی در ادامه افزود: با تلاش کارکنان پرتلاش این شرکت و برنامه ریزی منسجم ، تولید شکر با ضریب استحصال 11 درصد در شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی محقق شد.

شرکت و صنعت نیشکر سلمان فارسی از واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در کیلومتر 40 جاده اهواز - آبادان واقع شده و بهره برداری از آن در سال 1383شروع است.

برداشت محصول نیشکر در خوزستان از نیمه دوم مهرماه شروع و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با سطح زیرکشت 84 هزار هکتار و تولید 625هزار تن شکر ، به تنهایی نیمی از شکر کشور را تولید می کند.

معیشت بیش از 300هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تامین می شود.

عملیات ساخت واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از دهه 70 و در زمان دولت سازندگی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شروع شد و به تدریج در دهه 80 وارد چرخه تولید شدند.

حدود نیمی از تولید 15.8میلیون تن کل محصولات کشاورزی و باغی استان خوزستان را ، نیشکر تشکیل می دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار