تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۶۵۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح آبرسانی به 26 روستای گتوند آغاز شد
آبرسانی و بهبود کیفیت آب 26 روستای شهرستان گتوند با اجرای سه طرح آغاز شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خوزستان روز یکشنبه در آئین کلنگ زنی این طرح های آبرسانی گفت:با اجرای سه طرح آبرسانی در روستاهای آبید حاجی بابا و آبید علی باز در بخش های عقیلی و مرکزی گتوند آب آشامیدنی 26 روستای این شهرستان از نظر کمی و کیفی بهبود خواهد یافت.

درویشعلی کریمی افزود:در گام نخست ،عملیات حفر چاه عمیق و کارگزاری هشت کیلومتر خط انتقال آب شرب تا هفته دولت به اتمام خواهد رسید و در گام بعدی نیز عملیات تجهیز چاه اجرا می شود.

وی افزود:روستای آبید حاجی بابا 69 خانوار با جمعیتی افزون بر 365 نفر دارد و روستای آبید علی باز با 87 خانوار دارای جمعیتی افزون بر 451 نفر است.

وی همچنین به آغاز طرح آبرسانی به روستاهای دشت درب علیا و امام محمدبن زید نیز اشاره کرد و گفت:در این پروژه مخزن هوایی 100 متر مکعبی احداث خواهد شد و عملیات کارگزاری 10 کیلومتر خط انتقال آب شرب از فاز سوم مجتمع آبرسانی عقیلی شهرستان گتوند به اجرا در خواهد آمد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خوزستان ادامه داد:این پروژه در سه گام تعریف شده که در فاز نخست 6 روستا از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی بهره مند می شوند و در گام دوم که در هفته دولت بهره برداری می شود هشت روستا و در فاز سوم 6 روستا در ایام دهه فجر از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می شوند .

وی از بهبود کیفیت و افزایش فشار آب آشامیدنی اهالی 20 روستای تحت پوشش این مجتمع آبرسانی با بهره برداری از این پروژه خبر داد.

این 20 روستا از توابع بخش عقیلی افزون بر 13 هزار و 300 نفر جمعیت دارند .

کریمی به آغاز طرح آبرسانی به چهار روستای بخش مرکزی گتوند نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح آب آشامیدنی چهار روستای عباس آباد،سه پیرون،پل پرزین و میان پیلان پایدار خواهد شد.

وی افزود:برای اجرای این طرح آبرسانی علاوه بر حفر یک حلقه چاه فلمن هفت کیلومتر خط انتقال آب نیز در منطقه کوهستانی و سخت گذر گتوند اجرا می شود.

چهار روستای عباس آباد،سه پیرون،میان پیلان،پل پرزین از توابع بخش مرکزی شهرستان گتوند با 210 خانوار بیش از یک هزارو 50 نفر جمعیت دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار