تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۶۵۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاضلاب سلامت روستائیان بنوار شامی دزفول را تهدید می‌کند
تخلیه فاضلاب انسانی در زهکش روستای بنوار شامی دزفول موجب بروز مشکلات غیر بهداشتی برای اهالی این روستا شده است.

اهالی روستای بنوار شامی از توابع بخش مرکزی دزفول نسبت به تخلیه فاضلاب انسانی در زهکشی که از وسط این روستا عبور می کند ابراز نگرانی کرده و خواستار حل این معضل غیر بهداشتی شدند.

دهیار این روستا روز یکشنبه گفت:تانکرهای حامل فاضلاب انسانی روزانه اقدام به تخلیه فاضلاب در زهکش این روستا کرده که علاوه بر معضلات غیر بهداشتی ناشی از این اقدام بوی نامطبوع آن نیز اهالی این روستا را با مشکل جدی مواجه کرده به طوریکه زندگی در این روستا سخت شده است.

اسماعیل کلایی افزود:از پنج سال پیش پیگیر حل این معضل غیر بهداشتی هستیم ولی پیگیری ها تاکنون نتیجه ای نداشته است .

وی افزود:مالک این زهکش سازمان آب است ولی اقدامی برای حل این مشکل انجام نداده ضمن اینکه مرکز بهداشت دزفول نیز بارها خطرناک بودن این زهکش برای سلامت اهالی را گوشزد کرده است.

روستای بنوار شامی دزفول با بیش از 800 نفر جمعیت کمتر از پنج کیلومتر با شهر دزفول فاصله دارد .

رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز در خصوص این مشکل گفت:مشکلات ناشی از زهکش روستای بنوار شامی چند بار در شورای سلامت مطرح و بررسی شد و طبق مصوبه شورای سلامت شهرستان مقرر شده بود مکانی دیگر برای تخلیه فاضلاب انسانی در نظر گرفته شود.

رضا پورآئین با بیان اینکه قطعا تخلیه فاضلاب انسانی علاوه بر بوی نامطبوع شیوع بیماری های انگلی و روده ای خطرآفرین را به دنبال دارد افزود:در گام نخست باید پیش تصفیه ای برای این زهکش در نظر گرفت تا فاضلاب بعد از تصفیه وارد زهکش شود.

نصراله فخرمجدیان بخشدار مرکزی دزفول نیز گفت:مقرر شده بود تا مکان دیگری برای تخلیه فاضلاب انسانی در نظر گرفته شود ولی تاکنون مکان مناسبی در نظر گرفته نشده است .
بخش مرکزی دزفول بیش از 110 هزار نفر جمعیت دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار