تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۵۲۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
print
نسخه چاپی
send
ارسال به دوستان
ذخیره
نبود جای پارک در مرکز شهر اهواز این روزها به معضلی غیرقابل تحمل تبدیل شده و راه حل موقت این گره کور استفاده از حیاط مدارس به‌عنوان پارکینگ است
کمبود پارکینگ در اهواز جدی شده است، آنقدر جدی که کافی است وارد یکی از خیابان های پر تردد شهر شوید و کار فوری داشته باشید، آن زمان است که نبود جای پارک به معضلی غیر قابل حل برایتان تبدیل می شود. مشکل کمبود پارکینگ در اهواز مشکل امروز و دیروز نیست، افزایش خودروها در سطح شهر و تولید انبوه کارخانه های خودرو سازی، سبب شده تا علاوه بر ایجاد مشکلات آلودگی هوا و ترافیک، مشکل کمبود پارکینگ هم به وجود آید.

سینما، مراکز خرید، بیمارستان‌ها و مجتمع‌های پزشکی اهواز اکثراً در مرکز شهر قرار گرفته‌اند و برای همین خودروهای شخصی باید چند خیابان دورتر به حال خود رها شوند و موقعیت برای پارکبان‌های غیرمجاز جهت اجاره دادن خیابان‌ها فراهم شده است. پارکینگ‌ها و پارکبان‌ها هم در برگه‌های رسید هیچ تعهدی در برابر آسیب‌های وارد آمده به خودرو پس از پارک شدن ندارند و صرفاً فقط یک مکان پارک را به مدت چند ساعت به مردم اجاره می‌دهند.

استفاده از مدارس موجود در مرکز شهر برای پارک خودروها یکی از روش‌های موقت حل معضل جای پارک در مرکز شهر است؛ تعامل شهرداری و آموزش و پرورش در این موضوع علاوه بر رفع بخش کوچکی از مشکل ترافیک در مرکز شهر اهواز می‌تواند راهی برای پرداخت بدهی شهرداری اهواز به آموزش و پرورش باشد.

تبدیل شدن 2 واحد آموزشی به پارکینگ

مدیر ناحیه 3 آموزش و پرورش اهواز در این باره می‌گوید: کلوپ واحدی و مدرسه شهید مصطفی خمینی در اختیار آموزش و پرورش هستند که قرارداد تبدیل وضعیت آنها به پارکینگ منعقد شده است. اسکندر آرامی می‌افزاید: برای تبدیل شدن حیاط مدرسه شهید مصطفی خمینی به پارکینگ در ساعات بعد از ظهر تا شب هیچ منع قانونی وجود ندارد و کارهای مقدماتی آن انجام شده است.

وی بیان می‌کند: درآمدهای حاصل شده از این تبدیل وضعیت به حساب خزانه واریز می‌شود و 90 درصد از آن به‌عنوان درآمد اختصاصی ناحیه 3 آموزش و پرورش اهواز پرداخت می‌شود.

آرامی با بیان اینکه از مدارس موجود در مرکز شهر فقط حیاط این دو مدرسه قابلیت تبدیل شدن به پارکینگ را داشت، عنوان می‌کند: ما در قراردادها پیش بینی کردیم که اگر خسارتی به زیرساخت‌های مدرسه وارد شود، پیمانکار باید خسارت وارده را رفع کند. همچنین این پارکینگ در ساعات تعطیلی مدرسه فعالیت می‌کند و به همین دلیل مشکلی برای دانش آموزان به وجود نمی‌آید.

شهرداری آماده اجرای طرح در سراسر شهر

شهردار اهواز در همین باره می‌گوید: با آموزش و پرورش برای استفاده از مدارس به عنوان پارکینگ در تعامل و پیگیری هستیم و در این زمینه نیز با توجه به اینکه مدیرکل آموزش و پرورش فردی همراه است امیدواریم این کار را انجام دهیم.

منصور کتانباف در پاسخ به این پرسش که این طرح فقط در مرکز شهر به صورت پایلوت انجام خواهد شد و یا در دیگر نقاط شهر نیز اجرایی می‌شود، می‌افزاید: هر جایی از شهر که نیاز باشد طرح اجرا می‌شود به شرطی که بتوانیم به نتیجه برسیم.

گران بودن زمین در نقاط مرکزی شهر سبب شده که سرمایه گذاران به جای ساخت پارکینگ عمومی و طبقاتی، مراکز اداری و تجاری بسازند، مراکزی که پارکینگ لازم برای آنها در نظر گرفته نشده و به همین دلیل پس از بهره برداری، بر مشکلات ترافیکی شهر اضافه می‌کنند.

گرچه استفاده از حیاط مدارس به‌عنوان پارکینگ راه حلی موقت برای باز کردن گره کور ترافیک در مرکز شهر است اما شهرداری و شورای شهر اهواز باید از گسترش اماکن تجاری و اداری بدون در نظر گرفتن پارکینگ لازم جلوگیری کنند. هم‌زمان با این کار باید شهرداری اهواز با در نظر گرفتن شرایط ویژه برای سرمایه گذاران اقدام به ساخت پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی کند تا در آینده مشکل جای پارک در اهواز به معضل تبدیل نشود.
مرجع / فـارس
ایمیل مستقیم: info@khouznews.ir
پیامک: 5000205020
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
امیر چراغی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
2
با سلام و تشکر از خوزنیوز بخاطر پرداختن به این موضوع مهم.
واقعیت این است که شهرستان اهواز و سایر شهرستان های استان خوزستان، سال های متمادی است که از بدتدبیری، عدم دور اندیشی و در بسیاری از موارد از عدم جسارت مسئولان لطمه دیده اند. شرایط فعلی شهرستان اهواز آینه ای تمام نما از انباشت بی کفایتی مسئولان است. گره هایی که سال های قبل به راحتی با کمی تفکر و دور اندیشی با دست باز می شدند اکنون به عنوان معضلات غیر قابل حل مطرح می شوند!
افسوس برای تمام سال هایی که به راحتی هدر رفتند...
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
2
سال 1376 (یعنی 21سال پیش) ساکن منطقه باهنر بودیم و پیش دانشگاهی ما در منطقه شهرک دانشگاه قرار داشت.درنتیجه هر روز صبح و ظهر از بلوار ساحلی و تقاطع خیابانهای نادری و 24 متری عبور میکردیم .به خوبی به یاد دارم در همان روزها با مشکلات عدیده ترافیک و بی نظمی آن منطقه از مرکز شهر گرفتار بودیم و خدمت دوستان همکلاسی عرض می کردم :«اگر 10 سال دیگر هم بگذرد مشکل ترافیک اول نادری حل نخواهد شد» امروز 21 سال از آن سالها گذشته و همچنان درگیر این مشکل هستیم.واقعاً متاسفم.مشکلی به این اندازه را بعد از 21 سال نمی توانند حل کنند مشکلات اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی و فرهنگی را چگونه میخواهند حل کنند.
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
1
بله همه درست میگن
این شهر چون آدم هایی نداره که توش بمونن و هر کی میاد به فکر رفتنه برا ی همینه وگرنه اگه جایی برا موندن مسئولین بود حداقل برا خونواده های خودشونم که شده کاری میکردن برا ملت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار