تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۶۵۲۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید کلزا در دزفول 40 درصد افزایش یافت
 رئیس اداره تعاون روستایی دزفول گفت:تاکنون چهار هزار و 500 تن محصول کلزا توسط مراکز تعاون روستایی از کشاورزان دزفولی خریداری شده که این میزان افزایش 40 درصدی خرید را نسبت به پارسال نشان می دهد.

رضا هودگر روز یکشنبه افزود:محصول کلزا با قیمت هر کیلوگرم 28 هزار و 865 ریال از کشاورزان دزفولی خریداری و به کارخانه های تولید روغن ارسال شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 درصد محصول کلزای تولید دزفول از کشاورزان خریداری شده است افزود:پارسال سه هزار و 500 تن کلزا از کشاورزان دزفولی خریداری شده بود.

سه هزار و 973 هکتار از مزارع شهرستان دزفول به کشت کلزا اختصاص دارد که سه هزار و 403 هکتار آن از نوع کلزای دانه ای و 570 هکتار کلزای بذری بوده است.

شهرستان دزفول به عنوان نخستین تولیدکننده کلزای بذری کشور بیش از 90 درصد بذر کلزای هیبریدی مورد نیاز کشور را تولید می کند.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول همچنین با بیان اینکه تاکنون 50 درصد محصول گندم مزارع دزفول برداشت شده گفت:تاکنون 21 هزار و 700 تن محصول گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده که از این میزان سه هزار تن گندم دروم و مابقی گندم خوراکی است.

هودگر قیمت هر کیلوگرم گندم خوراکی را 13 هزار ریال مطابق پارسال اعلام کرد و گفت:قیمت خرید هر کیلوگرم گندم دروم نیز 13 هزار و 300 ریال می باشد .

برداشت گندم تا نیمه خردادماه در دزفول ادامه دارد.

برداشت محصول گندم از سطح 30 هزار و 150 هکتار مزارع دزفول که از اواخر فروردین ماه آغاز شده همچنان ادامه دارد. 17 هزار هکتار مزارع گندم دیم دزفول در خشکسالی امسال از بین رفته و قابل برداشت نیست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار