تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۶۵۳۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اقتصاد و معیشت هندیجان به مخاطره افتاده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان بندر هندیجان با قدمتی سه‌هزارساله متأسفانه مورد بی‌مهری، کم‌لطفی و در یک‌کلام در انزوا قرارگرفته است.

علی گلمرادی اظهار داشت: شهرستان هندیجان از دیرباز مهد علم، تمدن و باستان بوده و این دیار با سه هزار سال قدمت شرایط کنونی آن نباید به این‌گونه اسفبار باشد.

وی افزود: در بحث تجاری این شهر مشکلات خاص خود را پیداکرده و در بخش صیادی نیز با مشکلات دیگری روبه‌رو است‌ و در صنعت کشاورزی این شهر با خشکی رودخانه مواجه شده و عملاً بخش کشاورزی آن نیمه تعطیل است.

نماینده مردم هندیجان، ماهشهر و امیدیه در مجلس بیان کرد: هر طرف هندیجان را بنگریم مشکل دارد، بنابراین دولت باید توجه ویژه‌ای به این منطقه محروم داشته باشد. چرا که مردمان این منطقه بسیار صبور و سخت‌کوش هستند.

وی گفت: اقتصاد و معیشت مردم به سبب کمبود یا خشک شدن رودخانه زهره به مخاطره افتاده لازم است حق آبِ رودخانه زهره به شکل معین داده شود؛ این رودخانه متعلق به مردم هندیجان است.

گلمرادی عنوان کرد: این موارد و مشکلات برای شهرستانی که 3000 سال قدمت دارد خوشایند نیست، انتظار بنده از مسئولانی اجرایی شهرستان و استان این است که برای حل مشکلات مردم با جدیت تلاش کنند.

وی ادامه داد: بنده با نظارت و رصد دقیق مشکلات این منطقه با مسئولان عالی کشور و استان صحبت کرده تا در سال جاری بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری برای هندیجان محروم در نظر بگیریم. از همه رسانه ها و خبرنگاران در راه اعتلای حقایق جامعه تشکر و قدردانی را دارم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر رسانه‌ها نبودند ما و دیگر مسئولان از زوایای مختلف معضلات و مشکلات مردم را متوجه نمی‌شدیم. بنابراین ما از همه خبرنگاران بخصوص خبرگزاری تسنیم هندیجان تشکر و قدردانی را داریم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار