تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۶۵۳۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
120 هکتار از مراتع دزفول به کشت بادام اختصاص یافت
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت:به منظور اصلاح مراتع120 هکتار مرتع در این شهرستان به کشت بادام اختصاص یافت.

بهمن شلال شاه آبادی روز دوشنبه افزود:نهال های بادام کشت شده در مراتع شهیون و سردشت دزفول در چند سال آینده به ثمر دهی می رسند.

وی افزود:برای غنی سازی مراتع شهرستان دزفول یک هزار و 500 هکتار از مراتع این شهرستان قرق شدند و اجازه چرای دام در مناطق قرق شده داده نمی شود.

وی گفت:با توجه به همجواری دزفول با استانهای ایلام ، لرستان وچهارمحال بختیاری لذا این شهرستان با مشکل تردد دام مازاد روبروست ، چرای غیرمجاز دام به عنوان یکی از تهدیدهای این بخش مطرح است و با آن برخورد می شود.

شلال شاه آبادی خشکسالی را یکی دیگر از چالش های منابع طبیعی برشمرد و گفت: به علت خشکسالی و چرای بیش از حد مجاز دام ، درختان بلوط منطقه آسیب دیدند.

وی از بیکاری به عنوان یکی دیگر از تهدیدهای منابع طبیعی نام برد و افزود:برخی افراد به دلیل بیکاری در منطقه علاوه بر کشت در زمین های کشاورزی به مراتع و اراضی ملی نیز ورود می کنند که در خصوص مبارزه با زمین خواری وجلوگیری از فعالیت افراد سودجو پرونده های زیادی در دادگستری دزفول در دست رسیدگی است.

شهرستان دزفول 360 هزار هکتار منابع طبیعی،320 هزار هکتار جنگل،110 هزار هکتار مرتع و پنج هزار هکتار بیشه زار دارد که حفاظت از این منابع طبیعی نیازمند تخصیص اعتبار و تامین نیروی انسانی است .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار