تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۶۵۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان تاکید کرد:
به دنبال عدالت جنسیتی توام با رعایت انصاف هستیم
خوزنیوز: مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: حوزه زنان و خانواده از توسعه نامتوازن و عدم تعادل در کشور رنج می برد. لذا ما در این حوزه به دنبال عدالت جنسیتی توام با رعایت انصاف هستیم.

به گزارش خوزنیوز از شوشتر، سیده فرانک موسوی در نشست کمیته امور بانوان فرمانداری شهرستان شوشتر اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته حضور زنان در کسب موفقیت ها و پیشرفت ها تاثیر بسزایی داشته زیرا که زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل داده و به دلیل داشتن نقش های چندگانه، نقش آنها در جامعه مضاعف است.

وی دین اسلام را دینی بسیار متمدن و توسعه یافته عنوان کرد و افزود: خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی این بستر فراهم شده که زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... حضور یابند و نقش تاثیر گذاری داشته باشند.

مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مهمترین توسعه، توسعه نیروی انسانی است اذعان داشت:  در توسعه منابع انسانی، بخش بانوان از همه دنیا عقب افتاده تر است، با وجود اینکه دین ما از همه دین ها کاملتر بوده اما نتوانسته ایم در این حوزه زیرساخت های خوبی را انجام دهیم. 

وی تصریح کرد: حوزه زنان و خانواده از توسعه نامتوازن و عدم تعادل در کشور رنج می برد. لذا ما در این حوزه به دنبال عدالت جنسیتی توام با رعایت انصاف هستیم. به طوری که حق و حقوق زنان باید در عرصه های مختلف داده شود.

این مقام مسوول ادامه داد: با وجود اینکه در عرصه هایی نظیر آموزش، بهداشت، مشارکت سیاسی و اقتصادی پیشرفت هایی در حوزه زنان داشته ایم اما نسبت به جامعه مردان توازن لازم و عدالت رعایت نشده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت ها و توانمندی های مدیریتی زنان در جامعه استفاده شود خاطرنشان کرد: سهم بانوان در عرصه مدیریتی تاکنون توام با عدالت نبوده، مدیران ما باید این بستر را فراهم کنند تا بانوان هم بتوانند از فرصت های برابر استفاده کنند.

موسوی در پایان با اشاره به نقش زنان در اقتصاد مقاومتی یادآور شد: با توجه به شعار سال "حمایت از کالای ایرانی"  که مقام معظم رهبری فرمودند در واقع این زنان هستند که باید آن را به یک فرهنگ تبدیل کنند و استفاده از کالای ایرانی را ارزش بدانند. زیرا که تحقق این شعار اشتغال جوانان را به دنبال دارد.

خبرنگار: مریم جلودارپور
:
:
:
آخرین اخبار