تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۶۵۳۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:
استفاده از تکنولوژی‌های جدید یکی از ملزومات بهینه‌سازی مصرف انرژی است
سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: یکی از سیاست‌ها در مناطق نفت‌خیز جنوب استفاده از تکنولوژی‌های جدید است که یکی از ملزومات بهینه‌سازی مصرف انرژی در همه زمینه‌ها این روش است. در حال حاضر پروژه‌هایی که در این شرکت تعریف و اجرا می‌شود بر اساس استفاده از تکنولوژی جدید است. 

سعید کوتی در همایش بهینه‌سازی مصرف انرژی و مدیریت مصرف در ادارات که روز دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه در تالار امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان تأمین‌کننده عمده انرژی کشور و حتی بخشی از جهان تلقی می‌شود. این شرکت حدود 400 هزار کیلومتر مربع گستردگی و 27 هزار کیلومتر خط لوله دارد. همچنین روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب میزان قابل توجهی از گاز را نیز تولید می‌کند، افزود: همچنین خوراک پالایشگاه‌های کشور را این شرکت تأمین می‌کند.

کوتی تصریح کرد: پیک مصرف بنزین پالایشگاه‌های ما در تعطیلات نوروز یا در تابستان که مردم به مسافران می‌روند است اما این تلاش‌ها هیچ جا مطرح نمی‌شود و فقط در خصوص تولید صحبت می‌شود. در حالی که تعهدات توزیع برای خوزستان یا ایستگاه‌های کشور مهم‌تر از تولید است.

وی با اشاره به رقابت جهانی در صادرات تولیدات نفتی عنوان کرد: همچنین باید بر اساس مصوبه‌ای که از وزارت دریافت می‌کنیم میزان صادرات را از نظر کمی و کیفی و به موقع به مشتری تحویل دهیم.

کوتی بیان کرد: شرکت نفت تولیدکننده عمده انرژی و مصرف‌کننده بالای انرژی است که در زمینه بهینه‌سازی انرژی اقدامات خوبی انجام شده است.

سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: مقام معظم رهبری با نام‌گذاری سال 1388 به نام اصلاح الگوی مصرف این حجت را بر ما تمام کردند و ما موظف به اصلاح الگوی مصرف هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌ها در مناطق نفت‌خیز جنوب استفاده از تکنولوژی‌های جدید است که یکی از ملزومات بهینه‌سازی مصرف انرژی در همه زمینه‌ها این روش است. در حال حاضر پروژه‌هایی که در این شرکت تعریف و اجرا می‌شود بر اساس استفاده از تکنولوژی جدید است.

وی گفت: سال گذشته استفاده از تکنولوژی نانو برای افزایش راندمان مبدل‌های حرارتی در کارخانجات با همکاری مراکز علمی کشور راه‌اندازی شد و قرار است این طرح به جاهای دیگر تعمیم داده شود.

سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: بحث بعدی بازیافت مواد، ضایعات و جمع‌آوری گازها است که در مناطق انجام می‌شود. در حال حاضر ضایعات نفتی ما جمع‌آوری، بازیافت و توسط بخش خصوصی به محصولات با ارزش تبدیل می‌شود.

کوتی بیان کرد: روز گذشته نیز شاهد کلنگ‌زنی سه محل دیگر برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت در اطراف اهواز بودیم که کار اجرایی آن آغاز شد و امیدواریم که یکی از این پروژه‌ها در شهریورماه، دیگری دی‌ماه و سومی در اسفندماه به بهره‌برداری برسند و مقدار قابل توجهی از گازها جمع‌آوری شود.

وی بیان کرد: مزایده فروش گازهای مشعل در 23 محل دیگر در دست انجام است و شرکت‌های خصوصی برای انجام این کار وارد شده‌اند و در حال انجام مراحل قانونی هستیم. با این طرح نیز حجم زیادی از گازها جمع‌آوری می‌شود.

سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: یا این طرح گازهای جمع‌آوری شده به محصولات بهینه تبدیل می‌شوند، همچنین در بحث اشتغال‌زایی هم مؤثر است.

کوتی با اشاره به اقداماتی که توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شده است، بیان کرد: پیاده‌سازی نظام مدیریت انرژی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، دو جداره کردن شیشه‌ها در منازل مسکونی و ... برخی از اقدامات این شرکت در راستای استفاده بهینه از انرژی انجام شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار