تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۶۵۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
99هزار تن شکر در کشت‌وصنعت میرزا کوچک‌خان تولید شد
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان گفت: 99هزار تن شکر سفید، با پایان فصل برداشت محصول نیشکر، در این مجتمع تولید شد.

ستار شکیبا افزود: این میزان شکر از برداشت 924هزار تن نیشکر از سطح 9 هزار و 670هکتار از زمین های این شرکت به دست آمد.

وی متوسط برداشت نیشکر در هر هکتار را 96 تن اعلام کرد و گفت: میزان برداشت نیشکر در این شرکت در مقایسه با سال زراعی 96 - 95 حدود 46 هزار تن افزایش داشته است.

شکیبا ، ضریب استحصال نیشکر در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان را 10.7 درصد اعلام کرد و گفت: این میزان استحصال شکر از نیشکر در مقایسه با سال‌های گذشته یک رکورد محسوب می شود.

به گفته وی برداشت نیشکر در زمین های این شرکت از اواخر مهر آغاز و تا اردیبهشت ادامه داشت که بخشی مهمی از میزان برداشت نیشکر به صورت سبز انجام شد.

کشت و صنعت نیشکر میرزاکوچک خان از واحدهای تابعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در 75کیلومتری جنوب غربی اهواز و در حد فاصل رودخانه کارون و جاده اهواز - خرمشهر قرار دارد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با سطح زیرکشت 84 هزار هکتار و تولید 625هزار تن شکر ، به تنهایی نیمی از شکر کشور را تولید می کند.

ساخت واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از دهه 70 ، با ظرفیت اسمی سالانه 700هزار تن شکر شروع شد و به تدریج در دهه 80 وارد چرخه تولید شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار