تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۶۵۳۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازنشستگان‌پتروشیمی‌آبادان دریافت‌حقوق‌خود را طلب کردند
حدود 300 نفر از بازنشستگان پتروشیمی آبادان در اعتراض به آنچه که واریز نشدن حقوق عنوان شد روز دوشنبه در مقابل ساختمان فرمانداری ویژه آبادان تجمع کردند.

بازنشستگان پتروشیمی آبادان دریافت حقوق خود را طلب کردند

یکی از بازنشستگان در این خصوص گفت:حقوق بازنشستگان پتروشیمی آبادان توسط صندوق کارفرما پرداخت می شود و این صندوق در پیامک هایی به بازنشستگان اعلام کرده که دیگر حقوق بازنشستگی آنها را پرداخت نمی کند.

وی افزود:در دوران هشت سال دفاع مقدس همگی ما در منطقه جنگی در پتروشیمی آبادان مشغول کار بودیم و اینک با یک پیامک دستمزد ما را دادند.

وی اظهار داشت:باخون دل از ثروت ملی در پتروشیمی آبادان محافظت کردیم و پس از پایان جنگ تحمیلی نیز با بازسازی این واحد برای کشور افتخار آفرینی کردیم.

یکی دیگر از بازنشستگان گفت:در طول مدت خدمت سهم بیمه ما از حقوق کسر شده و اینک موقع آن است که بیمه بازنشستگی به موقع حقوق ناچیز ما را پرداخت کند.

وی افزود:در نزدیکی ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا مسئولان واقعا به فکر بازنشستگان بودند که حقوق ما را قطع کردند؟

عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگان آبادان به ایرنا گفت:صندوق بازنشستگی کشوری به دلیل بدهی 20 میلیارد ریالی پتروشیمی آبادان به این صندوق حاضر به پرداخت حقوق بازنشستگان
نیست.

احمد شاکری اظهار داشت:این موضوع به صورت پیامکی به اطلاع بازنشستگان رسیده و حقوق اردیبهشت آنها نیز تاکنون پرداخت نشده است.

وی افزود:حقوق بازنشستگان پتروشیمی آبادان بیستم هر ماه واریز می شد.

تجمع کنندگان پس از صحبت های امیرحمزه بزرگی نیا معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه آبادان در خصوص پیگیری مشکل پیش آمده در خصوص واریز حقوق بازنشستگان پتروشمی آبادان ظهر سه شنبه به تجمع خود پایان دادند. 

صندوق بازنشستگی کشور با ارسال پیامکی به بازنشستگان اعلام کرده با توجه به واریز نشدن سهم کارفرما از سوی شرکت های لوله سازی اهواز، پتروشیمی آبادان، پتروشیمی فارابی و کربن ایران در سنوات گذشته، اردیبهشت فقط سهم صندوق به حساب بازنشستگان واریز می شود.

مهمترین محصول تولیدی پتروشیمی آبادان پی وی سی است که تولید این محصول در سال 1384 به حدود 60هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه 110هزار تن از اهداف طرح توسعه این مجتمع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار