تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۶۵۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طب سنتی در درمان میگرن چه راهکارهایی دارد
یک متخصص طب سنتی به مبتلایان سردردهای مکرر و میگرن راهکارها و توصیه هایی را ارایه داد.

دکتر فاطمه امینی اظهارداشت: سردرد در طب سنتی سودا نام دارد که تقسیم بندی آن با طب مدرن فرق دارد اما شباهت هایی نیز با هم دارند.

وی افزود: در طب سنتی میگرن به چندین نوع از جمله میگرن سرد، گرم، تر، خشک و با مشارکت معده یا رحم یا به دلیل حالات روحی و روانی تقسیم می شود.

امینی ادامه داد: طب سنتی برای هر یک از این سردردها بر اساس مزاج و یا سن فرد یک نوع درمان متفاوت ارایه می کند چون در طب مدرن بیماری را درمان می کنیم اما در طب سنتی بیمار درمان می شود یعنی درمان هر فرد با فرد دیگر فرق می کند. 

این متخصص طب سنتی اظهارداشت: سردردهای گرم یعنی اینکه فرد به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا مصرف یک نوع ماده غذایی گرم به سردرد مبتلا می شود.

وی در خصوص سردردهایی که به دلیل مشکلات معده ایجاد می شوند گفت: این نوع سردردها با مصرف موادی مانند پیاز یا سیر و یا در اثر پرخوری شدت می گیرند.

امینی اضافه کرد: سردرد به دلیل مشکلات روحی و یا رحمی نیز از دیگر سردردهای شایع است که سردرد به دلیل مشکلات رحمی در هنگام عادت ماهیانه ایجاد می شود.

وی در خصوص درمان میگرن به روش طب سنتی گفت: ابتدا باید سلامتی حفظ شود یعنی راه های پیشگیری اجرا شود که در این مورد مواردی از جمله هوا، مواد غذایی، خواب ، ورزش و دفع مواد زاید از بدن لحاظ می شود.

امینی ادامه داد: پس باید بهداشت فردی رعایت و عوامل ایجاد کننده میگرن حذف شود.

این متخصص طب سنتی افزود:درمان میگرن در طب سنتی بسته به نوع سردرد و بیمار، با تجویز مواد غذایی خاص، مصرف دارو شامل گیاهی، حیوانی مانند روغن کوهان شتر یا شتر مرغ و مواد معدنی مانند نمک و اعمال دستی از جمله حجامت، زالو درمانی و ماساژ انجام می شود.

وی اضافه کرد: طب سوزنی جزو طب مکمل حساب می شود و در صورت نیاز برای درمان میگرن استفاده می شود.

امینی با بیان اینکه در طب سنتی، اصل نخست حفظ سلامتی و پیشگیری است گفت:طب سنتی یک تخصص در پزشکی است و مردم نباید به مراکز غیر معتبر مراجعه کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار