تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۶۵۳۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طبق قانون با عاملان پسماند عفونی در بندرماهشهر برخورد می شود
رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرماهشهر گفت: طبق مصوبات شورای سلامت این شهرستان با عاملان پسماند عفونی برخورد قانونی می شود.

علی نوری اظهارداشت: نظام پزشکی پسماندهای مختلف عفونی را در این شهرستان سطح بندی کرده و قراردادی با پیمانکار برای اجرای طرح بی خطر کردن پسماند عفونی منعقد کرده که پیمانکار تجهیزات لازم (اتوکلاو) را برای اجرای این طرح خریداری کرده است. 

وی گفت:پیگری لازم برای اختصاص زمینی به این منظور در شهرک صنعتی ماهشهر از سوی فرمانداری انجام، و با اداره محیط زیست نیز مکاتبات لازم برای اجرای صحیح این طرح انجام شده است.

نوری اضافه کرد: خودروهایی نیز برای جمع آوری پسماندهای عفونی از محل مطب ها و درمانگاه ها و تخلیه در محل موردنظر در نظر گرفته شده ، که پس از بی خطر سازی توسط دستگاه اتوکلاو، همراه سایر زباله های معمولی دفع می شوند. 

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این رابطه مراتب را اطلاع دهند تا از طریق امور حقوقی نظام پزشکی با متخلفان برخورد قاطع صورت گیرد.

فرماندار بندرماهشهر نیز گفت: مقرر شد مدیریت شهرک های صنعتی ماهشهر زمینی برای این موضوع اختصاص دهد، که موافقت اولیه اخذ شده اما متاسفانه به دلیل روال طولانی اداری اجرای این طرح به تاخیر افتاده اما تا حصول نتیجه با جدیت پیگیری می شود. 

محسن بیراوند اضافه کرد: طبق گزارشات رسیده چندین مورد تخلف رهاسازی غیرقانونی پسماند عفونی در این شهرستان مشاهده شده، اما در اسرع وقت شناسایی شده و با تشکیل پرونده با آنها برخورد قانونی صورت گرفت و پس از آن موردی مشاهده نشده است. 

محمدامین زرگر رییس مرکز بهداشت و درمان بندر ماهشهر در جلسه گذشته شورای سلامت این شهرستان گفت: تمام ادارات و دستگاه‌های این شهرستان ملزم به اجرای مصوبات شورای سلامت هستند و نباید هیچ کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد. 

وی افزود: پسماندهای عفونی مطب‌های موجود در شهرستان بندر ماهشهر هنوز وجود دارد و هرچه سریعتر باید در این رابطه اقدام شود.

وی گفت: شهرستان بندرماهشهر در بحث سلامت و درمان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و تمام دستگاه‌ها و ادارات باید در این زمینه با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند تا این مشکلات به حداقل برسد. 

شهرستان بندر ماهشهر دارای سه بیمارستان و چهار درمانگاه دولتی و خصوصی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار