تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۶۵۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قره خانی خبر داد:
اعزام هیئتی از مجلس برای بازدید از پتروشیمی بوعلی
سخنگوی کمیسیون مجلس، از اعزام هیئتی از کمیسیون اصل ۹۰ و انرژی مجلس برای بازدید از پتروشیمی بوعلی جهت بررسی حقایق وقوع آتش سوزی در این مجتمع خبر داد.

اسدالله قره خانی از سفر گروهی از نمایندگان کمیسیون اصل 90 و انرژی مجلس به پتروشیمی بوعلی ماهشهر در چهارشنبه جاری خبر داد و گفت: کمیسیون انرژی گزارشی درباره حادثه آتش سوزی بوعلی به مجلس ارائه کرد که این گزارش به کمیسیون اصل 90 ارسال شده و کمیسیون اصل 90 این گزارش را بررسی کرده است که مقرر شده براساس قانون پیگیری حقوقی این قانون توسط کمیسیون اصل 90 انجام شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: کمیسیون اصل 90 از ، مدیرعامل و معاونان پتروشیمی بوعلی، هلدینگ خلیج فارس، شرکت ملی پتروشیمی و مسئولان مربوطه دعوت کرد که با حضور در کمیسیون توضیحاتی درباره آتش سوزی ارائه کنند.

 نکته ابهام درباره حادثه آتش سوزی موضوع خرابکاری نیست، چراکه اگر بحث خرابکاری مطرح بود باید از سوی نهادها و سازمان های امنیتی اعلام می شد.

آیا قطعات به موقع برای اورهال کردن تامین شده است؟

وی با بیان اینکه تکمیل گزارش ها درباره آتش سوزی نیازمند بررسی دقیق تر حادثه است، ادامه داد: نکته ابهام درباره حادثه آتش سوزی موضوع خرابکاری نیست، چراکه اگر بحث خرابکاری مطرح بود باید از سوی نهادها و سازمان های امنیتی اعلام می شد که در گزارش های مسئولان امنیتی مشاهده نشده است.

 نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی ایرادات مطرح شده به مدیریت پتروشیمی، یادآور شد: ضعف مدیریتی، انتخاب پیمانکار، عدم احساس مسئولیت افراد در ایفای وظیفه، عدم تامین کالاهای استاندارد، تامین قطعات به موقع برای اورهال کردن به عنوان دلایلی برای وقوع آتش سوزی مطرح است.

چه اقدامی برای بازسازی پتروشیمی انجام شده است؟

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که چرا مهار آتش سوزی طولانی شده است، افزود: باید شفاف شود که آیا HSE خوب عمل کرده و تجهیزات لازم در مراحل اولیه برای مهار آتش وجود داشته و اگر وجود داشته داشته مطابق با استانداردهای لازم بوده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره بر لزوم بررسی اقدامات پتروشیمی پس از مهار آتش سوزی، تصریح کرد: باید مشخص شود که مسئولان برای بازسازی پتروشیمی چه اقدامی انجام داده اند، چراکه خسارت سنگینی به این مجتمع وارد شده است.
:
:
:
آخرین اخبار