تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۶۵۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اهواز هشدار داد:
رشد قارچ‌گونه واحدهای عرضه قلیان و شکل‌گیری خیابان‌های "انوشه" بعدی
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه در حال حاضر رشد واحدهای عرضه‌کننده قلیان در اهواز روزافزون و قارچ‌گونه است، گفت: علاوه بر خیابان انوشه و کوی علوی، در منطقه زیتون کارمندی و ملی راه نیز خیابان‌های انوشه 2 و انوشه 3 در حال شکل‌گیری است و مسئولان باید به نحو قانونی و مقتضی در این باره تصمیم لازم را بگیرند. 

آتش‌پاد علی تراب‌پور درباره فعالیت مرکز عرضه‌کننده قلیان در سطح شهر اهواز اظهار کرد: در جلسه شورای تأمین اهواز در هفته گذشته نماینده دادستان اهواز عنوان کرد که از نظر قانونی مراکز عرضه‌کننده قلیان مجوز فعالیت ندارند. متأسفانه قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌ها و برخی واحدهای تغذیه‌سرا نظیر رستوران‌ها به طور غیرمجاز اقدام به عرضه قلیان می‌کنند. 

وی ادامه داد: با وجود غیرقانونی بودن این مراکز، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بنا به وظایف ذاتی خود، در حال تهیه لیستی از کلیه واحدهای عرضه‌کننده قلیان در سطح شهر اهواز است تا کارشناسان ایمنی آتش‌نشانی را برای بازدیدهای لازم به این مراکز اعزام کنند تا این مراکز حداقل‌های استاندارد را رعایت کنند. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: واحدهای عرضه‌کننده قلیان در اهواز که عمدتا سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها هستند، متأسفانه از کمترین اصول و الزامات ایمنی برخوردار نیستند. عمده این مراکز با مواد قابل اشتعال تزیین و پوشانده شده‌اند و در سقف و بدنه این واحدها تماما از مواد قابل اشتعالی همچون حصیر و پشم شیشه استفاده شده است. 

تراب‌پور تصریح کرد: بزرگترین کانون متمرکز عرضه قلیان در اهواز در خیابان "انوشه" است اما متأسفانه واحدهای عرضه‌کننده قلیان طی سال‌های اخیر افزایش قارچ‌گونه‌ای داشته‌اند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود و حتی می‌توان گفت که در کوی زیتون کارمندی و همچنین ملی راه خیابان انوشه 2 و انوشه 3 نیز در حال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به عدم رعایت کوچکترین اصول در الزامات ایمنی سازه و ساختمان و قهوه‌خانه‌های خیابان انوشه بیان کرد: با توجه به اینکه واحدهای قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های بازارچه کوی علوی و خیابان انوشه همجوار هستند و پوشیده از مواد قابل اشتعال هستند، کوچکترین حادثه‌ای در یکی از این واحدها می‌تواند خطر جدی به همراه داشته باشد و موجب توسعه و گسترش سریع حریق شود که این موضوع را در جلسات مختلف نیز عنوان کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در هر حال بر اساس اظهارات نماینده دادستان اهواز، فعالیت‌های واحدهای عرضه کننده قلیان غیرمجاز است که ما بخواهیم این واحدها را ساماندهی کنیم. بر اساس قانون تمام این واحدها باید برچیده شوند اما اگر واقعا بنا به ساماندهی این واحدها است، در مرحله اول باید مجوز مرجع قانونی مربوطه در این واحدها صادر شود.

تراب‌پور با تأکید بر اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار کرد: با توجه به رشد روزافزون واحدهای عرضه‌کننده قلیان در اهواز باید مسئولان ذیربط به نحو مقتضی درباره این واحدها تصمیم‌گیری کنند. البته در جلسه شورای تأمین هفته گذشته، بنا شد که جلساتی جهت کارشناسی ساماندهی این مراکز و الزامات قانونی مربوطه برای تصمیم‌گیری درباره این واحدها برگزار شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حقگو
|
-
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
در تعجبم در خیابان انوشه از سقف حصیری برای سرتاسر غرفه های فروش فلافل استفاده کردند.که سریعا" قابل اشعال میباشند.وبا یک جرقه کوچک کل خیابان مشعل میشود.چطور چنین تصمیماتی اتخاذ میشود خدا میداند.آیا شایشته نبود قبل از اجرای کامل این طرح توسط خدمات ایمنی شهرادی ممانعت می شد تا شاهد هزینه های مضاعف و دوباره کاری نشویم.چرا کسی جلوی عرضه قلیان آن هم با این وسعت رانمیگیرد.
چهر ه شهر بااینگونه مدیریتها چقدر زشت شده است .امنیت پارکها بواسطه فروش قلیان خطرناک و تاسف بار است.از همه مهمتر امرار معاش افرادی که بواسطه بیکاری جذب چنین کارهای میشوند دردناک تر.چرا اینگونه افراد جذب مراکز فنی و حرفه ای نمیشوند؟ و هزاران چراهایی دیگر که متاسفانه میدانم پاسخی برای آنها نیست و نه اراده ای برای حل این مسائل...
:
:
:
آخرین اخبار