تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۶۵۳۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در آستانه ماه مبارک رمضان ؛
1400مسجد در خوزستان غبارروبی و عطرافشانی شد
مسئول رسیدگی به امور مساجد و تشکل های اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در آستانه حلول ماه مبارک رمضان ، فضاهای عمومی یک هزار و 400مسجد در سراسر استان غبارروبی و عطرافشانی شد.

علیرضا عباسی روز سه شنبه افزود : کار غبارروبی در دهه تکریم مساجد با استفاده از ظرفیت های مردمی ، مشارکت هیات های امنای مساجد و نمازگزاران انجام شد تا زمینه ساز ورود به ضیافت الهی و خودسازی باشیم.

وی ترغیب مردم به حضور در برنامه های فرهنگی مساجد ، ایجاد نشاط معنوی ، تلاش برای معرفی و الگوسازی کیفی مساجد و ارتقای بهداشت را از اهداف اجرای طرح غبارروبی مساجد در دهه آخر ماه شعبان المعظم بیان کرد. 

مسئول رسیدگی به امور مساجد و تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: هیات های امنای مساجد و فعالان فرهنگی مساجد در دهه غبارروبی خانه خدا ، توانسته اند در جهت توسعه و ارتقای فرهنگ غبارروبی مساجد به سمت مفهوم جامع تر و نزدیک تری از تکریم مساجد برسند. 

وی با بیان اینکه مساجد همواره کانون عبودیت ، علم و دانش ، اخلاق و تبلیغ دین بوده و هست ، به فرمایش مقام معظم رهبری که مساجد پایگاه خودسازی ، مقابله با هجوم فرهنگی دشمن و زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی و بصیرت افزایی است اشاره کرد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای رسیدن به این اهداف والای اسلامی و الهی است.

عباسی برگزاری مراسم ختم قرآن ، اطعام ساده ، برگزاری احیای لیالی قدر ، برپایی سفره کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در شب های 14 و 15 رمضان ، مداحی و برپایی محافل قرآنی را از برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد خوزستان در ماه ضیافت و میهمانی الهی عنوان کرد.

وی ماه مبارک رمضان را بهار قرآن و عبادت و زمینه ای برای خودسازی و توبه و دوری ازگناهان توصیف کرد و گفت: در این ماه ، مساجد به اهداف و جایگاه واقعی خود نزدیک تر می شوند و گرایش و انگیزه عموم مردم به حضور در اجتماعات بیشتر می شود.

دهه غبارروبی مساجد همه ساله در دهه آخر ماه شعبان المعظم برگزار می شود.

بر اساس تقویم رسمی کشور ، 27اردیبهشت روز اول ماه مبارک رمضان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار