تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۶۵۴۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیر خوزستانی تامین اعتبار 3 پروژه عتبات‌عالیات را تقبل کرد
رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: یک خیر خوزستانی دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تامین اعتبار سه پروژه را در سامرا و کربلای معلی تقبل کرد.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز سه شنبه افزود: این سه پروژه شامل ساخت حایل شیشه ای تفکیک کننده خواهران و برادران زایر در حرم های مطهر امام حسین (ع) ، حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر مقدس کربلای معلی و امامین عسکریین (ع) در شهر سامرا است.

وی گفت: ساخت این دیوارهای شیشه ای زیبا و مقاوم که عراقی ها به آن 'قاطع' می گویند در داخل کشور انجام و پس از آن به عراق منتقل می شوند.

رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان بدون ذکر اعتبار این پروژه ها و نام خیر خوزستانی افزود: این سه دیوار شیشه ای تفکیک کننده زائران خواهر و برادر ، امسال ساخته و نصب می شوند.

مشارکت خوزستانی ها در سه پروژه در شهر مقدس کاظمین 

رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان از مشارکت خوزستانی ها در اجرای سه پروژه در شهر مقدس کاظمین خبر داد.

حجت الاسلام موسوی افزود: این سه پروژه شامل جانمایی 10دستگاه آبسردکن بزرگ در حرم مطهر امامین کاظمین(ع) ، ساخت 100 چشمه سرویس بهداشتی و مسقف کردن خیابان صاحب الزمان(عج) این شهر به منظور استراحت کردن زائران است.

به گفته وی برای مسقف کردن خیابان صاحب الزمان(عج) کاظمین به مساحت 9هزار و350متر مربع 20میلیارد ریال مورد نیاز است که تاکنون 6 میلیارد ریال آن با مشارکت مردم مومن خوزستان تامین شده است.

سهم 2 هزار متری مردم خوزستان در ساحت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف 

رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: سهم مردم مومن خوزستان در ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف 2 هزار متر است که تاکنون با مشارکت مردم هزینه یک هزار متر آن تامین شده است.

به گفته ولی گام نخست صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) امسال برای روی زائران گشوده می شود.

حجت الاسلام موسوی همچنین از امضای تفاهم نامه این ستاد با تولیت آستان مقدسه امامین عسکریین(ع) برای ساخت یک هزار و 500 صندوق امانات برای نگهداری اشیای زائران خبر داد.

وی هزینه این پروژه را که به زودی کار اجرایی آن شروع می شود سه میلیارد ریال عنوان کرد. 

ازسرگیری پروژه طلاکاری ایوان حرم مطهر حضرت علی (ع)

وی گفت: پس از رفع برخی مشکلات و محدودیت ها ، کار اجرایی پروژه طلاکاری ایوان حرم مطهر حضرت علی (ع) به تازگی از سرگرفته شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: این پروژه هم اکنون مراحل نهایی را طی می کند و امیدواریم امسال به پایان برسد و تحویل تولیت آستان مقدس علوی شود.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان که زیرنظر نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز فعالیت می کند هم اکنون چند پروژه در حرم حضرت رقیه (س) و حضرت زینب(س) در سوریه را در دست اجرا دارد.

همه هزینه های پروژه های ستاد عتبات عالیات خوزستان در عراق بر اساس نیات و مشارکت مردم انجام می شود و از اعتبارات دولتی استفاده نمی شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار