تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۶۵۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
بازسازی زیرساخت های آموزش و پرورش خوزستان نیاز به عزم ملی است
بازسازی زیرساخت های آموزش و پرورش خوزستان نیاز به عزم ملی استمدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بازسازی زیرساخت های آموزش و پرورش خوزستان به علت مشکلات بی شمار نیاز به عزم ملی است.

محمد تقی زاده، در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز خوزستان که با حضور رئیس سازمان نوسازی کشور در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه بانی برگزاری این جشنواره  خیران مدرسه ساز هستند، ضمن تقدیر از فعالیت آنان، اظهار کرد: قطعا حضور این جمع باشکوه ناشی از اهمیت تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، توجه ویژه به جامعه  و خصوصا به فرزندان این جامعه است.

وی افزود: هیچ تحول، تکامل و تغییری در جوامع رخ نمی دهد مگر اینکه آموزش و پرورش آن سرزمین دچار تغییر و تحول شود؛ زمانی آموزش و پرورش موفقی خواهیم داشت که اذهان در سطوح مختلف یک جامعه به ویژه مسئولان درگیر مسئله آموزش و پرورش شود.

تقی زاده بیان کرد: اگرچه در طول سده اخیر یکی از عوامل عقب ماندگی و عقب افتادگی و بزرگترین مصیبت در کشور ما این بوده که در طول معاصر ایران هرگز آموزش و پرورش اولویت اول هیچ کدام از دولت های ایرانی نبوده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش، عقب ماندگی و مشکل برای یک سرزمین همین اولویت نداشتن آموزش و پرورش است، ادامه داد: در استان خوزستان طی سال های اخیر شاهد توجه ویژه استانداران نسبت به آموزش و پرورش بوده ایم و یکی از عوامل موفقیت در همه شاخص ها همین نگاه ارزشمندی بود که آموزش و پرورش به عنوان یکی از اولویت های اساسی خوزستان اعلام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه استان در طول تاریخ سرزمین مهد علم، دانش، علما، عرفا و محل پیدایش بزرگترین تمدن های تاریخ بوده است، گفت: ۶۰۰ سال قبل از آکسفورد در این استان دانشگاه داشتیم ولی طی سال های اخیر چون خوزستان در کانون بزرگترین بحران های ملی و بین المللی بوده بنابراین شاهد یک سری عقب افتادگی و عقب ماندگی در برخی زمینه ها هستیم که نگاه ویژه ای را می طلبد.

تقی زاده با اشاره به لطمه و آسیب به زیرساخت های خوزستان در دوران جنگ، اظهار کرد: برای بازسازی این زیرساخت ها نیاز به یک همت و نگاه ملی داریم، بیان کرد: خوزستان همواره روی تاریخ ملی در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و به ویژه اقتصادی و صنعتی اثرگذار بوده است.

وی افزود: خیران در استان خوزستان کار خود را به خوبی انجام و پرچم تعلیم و تربیت توسط آنها به خوبی برافراشته شده است؛ آنها بیشتر از منابع ملی و استانی فعالیت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ،خبر داد: در شرایط فعلی ۵ هزار مدرسه در خوزستان داریم که یک هزار و ۵۰۰ واحد نیاز به تعمیر و بازسازی و دو هزار واحد هم نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات مشارکت نوسازی مدارس خوزستان در سال گذشته

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: سال گذشته اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبارات مشارکتی همراه بود.

رضا رضایی، در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز خوزستان اظهار کرد: با روی کار آمدن مدیریت جدید در سازمان نوسازی مدارس کشور، در حوزه تخصیص اعتبارات در کل کشور و به ویژه این استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با۱۰۰ درصد تخصیص اعتبارات مشارکتی همراه بود، افزود: انشاالله امسال از نظر منابع اعتباری سال بهتری داشته باشیم هرچند که همه می دانیم دولت در خصوص منابع اعتباری و مالی مشکلات دارد فضای آموزشی و آموزش و پرورش در اولویت قرار می گیرد.

رضایی با بیان اینکه سال گذشته شاهد افزایش اعتبارات بودیم، بیان کرد: این اعتبارات۱۱۰ درصد رشد پیدا کرد و پیش بینی می کنیم تا مهر ماه امسال بیش از ۵۵۰ کلاس را به مرحله بهره برداری رسانده و تحویل داده شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: در خصوص تجیهزات آموزشی نیز اتفاقات خوبی رخ می دهد و می توانیم بخشی از مدارس را که به تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، سرمایشی و گرمایشی نیاز دارند، تأمین کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار