تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۱۶۵۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:
خوزستان زیر خط میانگین فضای آموزشی قرار دارد
خوزستان زیر خط میانگین فضای آموزشی قرار داردرئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۱ استان از جمله تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، ایلام و خوزستان زیر خط میانگین فضای آموزشی هستند.

مهراله رخشانی مهر در حاشیه بیستیمن جشنواره خیرین مدرسه خوزستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نقش خیران در حوزه مدرسه سازی بسیار جدی و پررنگ است، اظهار کرد: جامعه خیران مدرسه ساز قوی ترین و منسجم ترین تشکیلات را  در کشور دارند.

وی با اشاره به تعداد بالای خیران مدرسه ساز در کشور گفت: تمامی کسانی که از پس انداز خود کمک کرده تا نیک اندیشی که ۱۰۰ ها مدرسه را ساخته همه خیران مدرسه ساز محسوب می شوند.

رخشانی مهر با بیان اینکه از شروع انقلاب به بعد ۲۰ درصد از مدارس کشور کل توسط خیران ساخته  شدند، ادامه داد: در سال گذشته ۵۰ درصد از مدارس تحویل داده شده یعنی معادل ۵ هزار کلاس توسط خیران مدرسه ساز ساخته شد که این عدد و رقم بسیار چشمگیر است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: طی سال های اخیر خیران بین ۴۰۰ تا ۴۸۰ میلیارد تومان آورده سالانه داشته اند که تمامی آن محقق شده است؛ بالاتر از این اعداد و ارقام فرهنگ ایثار، گذشت و وقف است که به آیندگان منتقل می شود.

رخشانی مهر بیان کرد: فرهنگ وقف سالیان دراز در آیین های ایران اسلامی بوده و به ما ارث رسیده است؛ امیدوارم که با کمک خیران موضوع استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت همواره تلاش کرده تا معادل آورده خیران سهمی داشته باشد، گفت: سال گذشته نیز ۱۰۰ درصد ردیف خیران تخصیص اعتبار داشته و حدود ۲۰۶ میلیارد تومان آروده دولت برای مدارس خیرساز بود که این عدد در لایحه بودجه سال ۹۷ به ۴۱۱ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده که بیانگر رشد دو برابری توجه ویژه دولت به خیران است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اظهار کرد: امیدوارم در تخصیص های سه ماهه نیز میزان تخصیص خوبی داشته باشیم چون در این صورت می توانیم مدارس خیرساز و نیمه کاره رها شده اند تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

رخشانی مهر، افزود: موضوع مدارس فرسوده یک مسئله خیلی مهم و جدی است و ۳۰ درصد مدارس کشور باید تخریب، بازسازی و یا مقام سازی شوند که عدد نسبتا درشتی است.

وی بیان کرد: از شروع برنامه چهارم توسعه به بعد ۵۰ درصد مدارسی که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی بودند را انجام دادیم که رکورد خوبی برای نوسازی مدارس است اما نمی پذیریم که همکاران ما در آموزش و پرورش برای یک سوم مدارس کشور استرس داشته باشند تا مبادا هرلحظه در اثر حوادث طبیعی مثل زلزله روی سر دانش آموزان آوار شود.

رخشانی مهر اظهار کرد: بندی در برنامه ششم توسعه جدای از اعداد قانون بودجه سنواتی وجود دارد که بر اساس آن باید سه میلیارد دلار به امر تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس از محل صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: اگر این بند محقق شود، سرعت انجام امور خیلی بیشتر خواهد بود چون پیمانکار، دانش فنی و توان آن را دارند؛ همه چیز مهیا شده و تنها به انتظار تحقق بودجه هستیم.

وی اظهار کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۸.۲ مترمربع برآورد شده که در حال حاضر برای کشور ۵.۴ مترمربع است؛ در این میان ۱۱ استان از جمله تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، خوزستان و ایلام زیر خط میانگین هستند.

رخشانی مهر گفت: با تحقق بند بودجه در برنامه توسعه ششم استان های زیر خط میانگین سرانه فضای آموزشی باید به خط میانگین برسند؛ بعد هم مدارس تخریبی، خشت و گلی، کانکسی و کپری در اولویت خواهند بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار