تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۶۵۴۴۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کنترل کیفیت شرکت آبفا اهواز:
آب اهواز از نظر آلودگی میکروبی 98 درصد مشکلی ندارد
مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز بهداشت اهواز آب اهواز از نظر آلودگی میکروبی 98درصد مشکلی ندارد، گفت: 2درصد دیگر نقاطی هستند که انشعاب غیر مجاز دارند و این مساله باعث آلوده شدن آب می‌شود. 

لیلا حیاتی اظهار کرد: در همه نقاط اهواز در حال نمونه‌برداری به منظور بررسی کیفیت آب هستیم و بر اساس اعلام مرکز بهداشت اهواز نیز آب اهواز از نظر آلودگی میکروبی 98درصد مشکلی ندارد.

وی افزود: 2درصد دیگر نقاطی هستند که انشعاب غیرمجاز دارند و این مساله باعث آلوده شدن آب می‌شود.

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: معمولا انشعابات غیرمجاز در نواحی حاشیه‌ای و در مناطقی وجود دارد که جوی روباز دارند و از سیستم شبکه فاضلاب برخوردار نیستند.

حیاتی عنوان کرد: در این مناطق به دلیل اینکه انشعاب غیرمجاز آب آن‌ها دیده نشود، لوله‌کشی‌های انتقال آب خود را از درون فاضلاب‌ها انجام می‌دهند. این لوله کشی‌ها اصولی نیستند و اگر یک نفر در منطقه از انشعاب غیر مجاز استفاده کند، با روشن شدن پمپ آب فاضلاب وارد شبکه آب شده و همه شبکه را آلوده می‌کند.

وی در خصوص شیری‌ رنگ بودن آب در برخی از زمان‌ها در هنگام باز کردن شیر آب عنوان کرد: وقتی گاز کلر با اکسیژن ترکیب می‌شود شاهد شیری رنگ شدن آب در زمان باز کردن شیر آب هستیم. این مساله معمولا در مناطقی اتفاق می‌افتد که مخزن نگهداری آب وجود ندارد و آبی که مستقیما از شبکه پمپاژ می‌شود، با عوامل بی‌هوازی درون لوله که تولید اکسیژن می‌کنند ترکیب و باعث شیری رنگ شدن آب می‌شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
دادرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
1
جناب حياتي شكلاتي مايعي كه از آب لوله كشي مياد چيه اونوقت ؟؟؟؟كدام گاز با اكسيژن اين رنگ را توليد مي كنه ؟؟؟؟؟
خوزستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
1
خیلی جالبه سکوت خوزنیوز و انعکاس این خبر
خودتون هم میدونین کذب محضه این خبر و اگر ایشون ادعای این رو دارن یک روز و یه مدت یکساعت خودش و خانوادش فقط و فقط از آب لوله کشی استفاده کنن تا ببینیم اون 2 درصد درسته یا 98 درصد
والا قباحت و حیا هم حدی داره ک مسئولین ما هیچکدوم ندارن خداروشکر
حقگو
|
-
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
1
پس لطفا" این سوالات را از مدیر کنترل کیفیت مطرح کنید.1.آیا با کاهش حجم اب کارون خللی در تصفیه آب ایجاد نشده است.2.چرا فاضلاب اهواز بدون فیلتر وارد رودخانه کارون میشود آیا تاثیری بر سلامت مردم و محیط زیست ندارد.3.رسوب گل در مخازن آب و فیلترهای اولیه منازل ناشی از چیست.4.مگر نه اینکه شرکت آب و فاضلاب باید آب شرب به ما بدهد5.آیا مدیر کنترل کیفیت از این آب میل می کنند.5.ایا تعرفه آب شرب در کل کشور یکی است.6. چرا بر اساس کیفیت، آب قیمت گذاری نمیشود.7.نمی دانم آن 2 درصد بقیه را بر چه اساسی اعلام می کنند.ساکنین یا مناطق شهر اهواز.8.پس با این حال 98 درصد مردم بایداز آب اهواز راضی باشند.!!!9.آیا به مناطق آلوده اطلاع رسانی می کنند.یا سلامتی آن 2 درصد ارزشی ندارد.10.البته درست است من هم به آب که نگاه میکنم میکروبی نمی بینم. چون نمونه آب را سازمان آب برای مرکز بهداشت میفرستد.نمی دانم شاید برداشت من از اظهارات خانم حیاتی غلط باشد.11.چرا مردم چند سال پیش نمیگفتند آب آلوده است ،توقعات آنها رفته بالا یا ذائقه انها تغییر کرده.
سوالات زیاد است ولی متاسفانه کسی پاسخگو نیست......
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
واقعا که نفت از استانه ما خارج میشه جنگ تو استانه ما بود بعد این وضعه اب و اون وضه هوامون برید از نماینده ها اصفهان یاد بگیرید خجالت بکشید از مردمه استانه خودتون خجالت
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
0
هر کی همچی شکری خورده رو باید بیاری مجبورش کنی تو خونه و خونواده خودش از همی آب که بخوره اینا کین و از کجا سردرآوردن تو ای شهر آخه؟
کی اینا رو میزاره مسئول !!
:
:
:
آخرین اخبار