تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۶۵۴۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جیره بندی آب، آخرین راهکار گذر از تابستان است
‍معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: با وجود کاهش بارندگی ها، جیره بندی آب آخرین راهکار برای گذر از فصل تابستان است.

«عباس سروش» امروز چهارشنبه افزود: وزارت نیرو در درجه نخست برنامه تامین آب برای همه مشترکان را در نظر دارد.

به گفته وی، تامین آب در شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستند، از طریق استفاده از چاه های کشاورزی و شهرداری ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت های آب و فاضلاب در شهرهایی که آب آنها از منابع زیرزمینی تامین می شود، مذاکرات خود را با کشاورزان و شهرداری ها آغاز کرده اند.

سروش اظهار داشت: تاکنون قراردادهایی برای اجاره چاه کشاورزان و شهرداری ها توسط شرکت های آب و فاضلاب منعقد شده است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو افزود: در شهرهایی که امکان اجاره چاه و تامین آب از این طریق وجود ندارد، درصدد هستیم با «مدیریت فشار» و «فرهنگ سازی» کمبود منابع آب را جبران کنیم.

به گزارش ایرنا، ارتفاع کل ریزش های جوی از اول مهر تا دو روز گذشته (24 اردیبهشت) 154.1 میلیمتر بود که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت که 228 میلیمتر بود، 32.4 درصد کاهش داشته است.

این میزان بارندگی نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که 223.9 میلیمتر بود نیز 31.2 درصد کاهش داشته است.
معاون شرکت آب و فاضلاب کشور پیش از این اعلام کرد که تابستان امسال، 334 شهر با جمعیت 34.5 میلیون نفر تحت تنش آبی قرار دارند.

شاهین پاکروح افزود: در این میان، شهرهای اصفهان، یزد، کرمان، بندرعباس، شیراز و بوشهر از جمله شهرهای بزرگی است که امسال در وضعیت تنش آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در اصفهان قرار است 70 حلقه چاه جدید حفر شود، ادامه داد: در تعامل شهرداری با آبفای استان اصفهان، برنامه ریزی شده است که برای جبران کمبود آب شرب، چاه هایی که آب آنها قابلیت شرب دارد به منابع تامین آب شهر اصفهان اضافه شود.

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه «در شهری که با تنش آبی مواجه است، فضای سبز معنی ندارد»، گفت: استفاده از چاه های حفر شده توسط شهرداری برای تامین آب شرب از اصفهان آغاز شده و در سایر شهرها نیز با همکاری شهرداری ها انجام خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار