تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۶۵۴۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص 600 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی خرمشهر
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: 600 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای حمایت از واحدهای تولیدی و طرح های اشتغالزای این شهرستان اختصاص یافت.

ولی اله حیاتی چهارشنبه در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر افزود: این میزان تسهیلات برای 165 طرح تولیدی در بسته های حمایتی دولت تصویب شده و با پرداخت تسهیلات بانکی برای 730 نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه طرح های تولیدی به بانک های عامل معرفی شده اند، گفت: علاوه بر این برای فعال سازی مجدد 20 واحد تولیدی خرمشهر تسهیلات فنی و مهندسی با سود هشت درصد پرداخت شده تا به چرخه تولید بازگردند.

حیاتی ضمن تقدیر از زحمات اداره های تعاون، کار و امور اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری خرمشهر گفت: از بانک های عامل انتظار داریم برای پرداخت تسهیلات بانکی از واحدهای تولیدی حمایت کنند.

وی با بیان اینکه طرح تکمیل عملیات اجرایی کشتارگاه دام صنعتی خرمشهر در نیمه نخست سال جاری به بهره برداری می رسد، گفت: با تکمیل طرح کشتارگاه دام صنعتی خرمشهر علاوه بر اشتغالزایی 350 نفر به یکی از قطب های تولید و صادرات گوشت در کشور تبدیل می شود.

حیاتی در ادامه گفت: همچنین با توجه به پرداخت تسهیلات بانکی به 20 واحد پرواربندی گوساله به زودی گوشت مورد نیاز شهرستان و بخشی از استان تامین می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: به منظور تامین مواد غذایی بازارهای خرمشهر به اندازه مورد نیاز گوشت قرمز و سفید از مرکز استان تهیه شده تا در ماه مبارک رمضان قیمت ها کنترل شود.

حیاتی بر کنترل و نظارت بازار از سوی تعزیرات حکومتی تاکید کرد و گفت: انتظار می رود در ماه مبارک رمضان گشت های مشترک برای کنترل و نظارت بر عرضه مواد غذایی و کنترل قیمت کالا از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی را باید جدی گرفت گفت: به منظور حمایت از کالای داخل برنامه ای از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و ادارات تلاش کنند کالای مورد نیاز خود را از واحدهای تولیدی داخل تامین کنند.

حیاتی، اطلاع رسانی ادارات برای مصرف بهینه انرژی را مهم خواند و گفت: امسال با توجه به خشکسالی پیش آمده ،ادارات مربوطه نسبت به اطلاع رسانی در صرف جویی مصرف انرژی به مردم تلاش کنند.

امام جمعه خرمشهر در این نشست با بیان فضیلت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

حجت الاسلام سید نبی موسوی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دو مقوله مهم در دین مبین اسلام است و بر همین اساس ستادی تحت این عنوان در خرمشهر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه همه مسئولین و مدیران با این ستاد همکاری لازم و کامل داشته باشند، گفت: تکریم ارباب رجوع از سوی مسئولین و مدیران دستگاههای اجرایی ضروری است.

امام جمعه مینوشهر نسبت به کنترل ورود اتباع خارج به منطقه آزاد اروند تاکید کرد و گفت: امامان جمعه نسبت ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند هیچ مخالفتی ندارند اما کنترل و اطلاع رسانی به اتباع خارجی ضروری است.

حجت الاسلام محمد جواد عادل پور اظهار داشت: طبق ماده 12 قانون امر به معروف و نهی از منکر باید فرایض دینی از سوی وزارت خارجه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سایر دستگاههای مرتبط به اتباع خارجی اطلاع رسانی شود.

در پایان این نشست مقرر شد دستگاههای اجرایی در سالروز آزادسازی خرمشهر در مراسم رژه نیروهای مسلح در مقابل مسجد جامع حضور یابند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار