تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۶۵۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئولان پاسخگوی ‌محرومیت بندر هندیجان نیستند
هندیجان از کم برخوردارترین و محروم‌ترین شهرهای ایران است اما با وجود تلاش‌های مسئولان مشکلات آن کمتر رفع شده و لازم است مسئولان توجه بیشتری به این شهر عقب‌ افتاده داشته باشند.

مردم هندیجان از مسئولان انتظار کار و اقدامات عملی دارند، مردم می‌خواهند مسئولانشان در میدان‌های عمل وارد بشوند. این‌همه محرومیت و مظلومیت حق مردم هندیجان نیست.

از مهم‌ترین مشکلات مردم هندیجان که تاکنون هیچ مسئولی نتوانسته آن را رفع کند استقرار اداره مهم ثبت‌اسناد است که هیچ دولتی نتوانسته آن را در هندیجان مستقر کند، مسئولان باید بجای جلسات این اداره را برای رفاه مردم مستقر کنند.

تنها راه معیشت عمده مردم هندیجان صیادی و کشاورزی است که کشاورزی آن با خشک شدن رودخانه زهره نابودشده و صیادی با هجمه لشکر بیکاران دیگر کفاف زندگی مردم را نمی‌دهد. هندیجان هیچ‌گونه چرخه اقتصادی ندارد.

مسئولان پاسخ دهند برای لشکر بیکاران هندیجانی چه تدبیر و فکری دارند تا مردم را از گرفتاری‌های گوناگون نجات دهند. بیکاری جوانان، مردم محروم بخصوص خانواده‌های متوسط به پایین جامعه هندیجان را عصبانی و ناراحت کرده است.

از مشکلات هندیجان می‌توان به راه‌اندازی نشدن پارک ساحلی بندر بحرکان، استقرار نشدن ادارات محیط‌زیست، ثبت‌اسناد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعزیرات حکومتی، اوقاف و امور خیریه اشاره کرد. مردم برای رفتن به این ادارات باید 70 کیلومتر به ماهشهر در خطرات جاده‌ای سفر کنند.

مردم هندیجان لایق بهترین خدمات درمانی در کشور هستند

در مبحث مشکلات بیمارستان شهدای هندیجان طبق گزارش‌های مردمی می‌توان به نبود سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن، کمبود وسایل سرمایشی، رادیولوژی، نبود پزشکان متخصص ازجمله چشم‌پزشک، دندان‌پزشک اشاره کرد.

از دیگر مشکلات هندیجان راکت ماندن طرح‌های بزرگ هزار هکتاری پرورش میگو، پرورش ماهیان گرمابی، کارخانه خمیر ماهی، کارخانه لیوان یک‌بارمصرف، کارخانه روغن مایع، پارک ساحلی بحرکان، تعطیلی مکرر بندر تجاری سجافی هندیجان اشاره کرد.

مشکلات دیگر هندیجان واحد موتوری شهرداری به کلکسیون تجهیزات فرسوده تبدیل‌شده و نیاز است تجهیزات جدیدی به آن اهدا شود. بدهی یک و نیم میلیارد تومانی شهرداری به تأمین اجتماعی، عدم پیگیری و نتیجه‌گیری احداث شرکت پتروشیمی هندیجان می‌توان از آن‌ها نام برد.

پروژه 9 ساله استخر هندیجان که هنوز ناتمام مانده است، مشکلات فاضلاب، آسفالت، فضای سبز مسکن‌های مهر هندیجان شمالی و جنوبی، تکمیل جاده هندیجان به ماهشهر که باید به‌درستی انجام شود. لزوم راه‌اندازی خانه بهبودی (راه سبز) هندیجان از اهم مشکلات این شهر است.

هندیجان با قدمتی سه‌هزارساله نیاز به امکانات اولیه دارد یکی از این موارد می‌توان به بیمارستان تأمین اجتماعی اشاره کرد. روشنایی اسکله صیادی بندر بحرکان بسیار مهم و ضروری است که تاکنون محقق نشده و لازم است مسئولان امر تدابیر مهمی در این خصوص داشته باشند.

مسئولان باید پاسخگوی نمایندگان مردم در رسانه‌ها باشند

علی گلمرادی نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه در هندیجان کارخانه‌ها صنعتی وجود ندارد و روند کشاورزی، صیادی با اختلال مواجه است، لازم است دولت اقدامات دیگری برای اشتغال این منطقه در نظر بگیرد.

وی افزود: این وضعیت بیکاری جوانان هندیجانی درشان این مردمان عزیز نیست، هندیجانی‌ها قدمتی 3000 ساله دارند، بنابراین از وظایف دولت خدمت‌رسانی به این ملت شریف است.

در خصوص مشکلات بهداشتی، درمانی بخصوص بیمارستان شهدای هندیجان خبرنگار ما طی تماس‌های مکرر با رئیس شبکه بهداشت هندیجان جهت مصاحبه که تلاش‌ها برای ارتباط ناموفق بود.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: هندیجان
:
:
:
آخرین اخبار