تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۶۵۵۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه بندر ماهشهر:
متولیان با معضل تیراندازی‌های ماهشهر مقابله کنند
امام جمعه بندر ماهشهر گفت: دستگاه‌های فرهنگی،‌ مذهبی، امنیتی، انتظامی و قضایی باید با تمام توان با معضل تیراندازی‌ها در این شهرستان مقابله کنند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان با تبریک حلول ماه رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه بهار قرآن و ماه مغفرت الهی است و باید حداکثر بهره را از این ماه مبارک برد و از منابر و مجالس وعظ نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: مؤمنانی که می‌توانند در این ماه سفره افطار بگسترانند به شرط گستراندن سفره ساده و دعوت از نیازمندان، حتماً نسبت به این عمل پسندیده اقدام کنند.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: به تعبیر امام راحل (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد، این قدرت خدا بود که در خواست و اراده و اقدام رزمندگان اسلام تبلور پیدا کرد و موجب آزادی خرمشهر از لوث دژخیمان دشمن بعثی شد.  

وی ادامه داد: این پیروزی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود نشان داد که هرگاه با خلوص نیت و مخلصانه در راه خدا گام برداریم هیچ بن‌بستی پیش روی ما نخواهد بود. امروز نیز اگر در مسیر مبارزه با مشکلات اقتصادی با روحیه جهادی و با فرهنگ اخلاص و ایثار گام برداریم همه مشکلات حل خواهد شد.

غبیشاوی با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ریشه تمام مشکلات امروز جهان اسلام دوری از قرآن و معارف قرآنی است. مسئولان و آحاد جامعه اگر به روحیه مقاومت و ایثار روی بیاورند تمام مشکلات و معضلات جامعه حل خواهد شد.

امام جمعه بندر ماهشهر در ادامه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت: نیروهای صهیونیستی با کمال وقاحت و بی‌رحمی و گستاخی ملت مظلوم فلسطین را به خاک خون کشیده‌اند و جهان اسلام منتظرند آمریکا این جنایت را محکوم کند. آمریکایی که در طی این سال‌ها حامی صهیونیست‌ها و اعمال جنایتکارانه آنها بوده است.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از افزایش تیراندازی‌ها در بندر ماهشهر، گفت: یکی از چالش‌های شهرستان افزایش تیراندازی‌ها است که دارای نوسان بوده و اخیراً با افزایش قربانی‌های این پدیده مواجه بوده‌ایم. تنها با نگاه و کارکرد امنیتی نمی‌توان این مشکل را حل کرد، مسائل فرهنگی نیز در این رابطه بسیار مهم است.

غبیشاوی با بیان اینکه تهیه سلاح بسیار راحت شده است، افزود: این روزها اخبار بسیار تلخی را در رابطه با تیراندازی‌ها و قتل افراد بی‌گناه می‌شنویم. بزرگان طوایف، شیوخ عشایر و افراد صاحب نفوذ باید از نفوذ کلام و قدرت خود برای فرهنگ‌سازی و مقابله با این چالش تلخ استفاده کنند.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در پایان با تأکید بر اینکه باید علاج قبل از وقوع کرد، گفت: این معضل آسیب‌های اجتماعی شدیدی در پی خواهد داشت. کار فرهنگی یک روزه جواب نخواهد داد و دستگاه‌های فرهنگی،‌ مذهبی، امنیتی، انتظامی و قضایی باید با تمام توان به این قضیه ورود کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار