تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۶۵۵۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند:
اختصاص 100 میلیارد برای زیرساخت‌های منطقه آزاد اروند
۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های منطقه آزاد اروند اختصاص یافتقائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های منطقه آزاد اروند خبر داد.

عبدالله کعبی در بین دو خطبه نماز جمعه خرمشهر اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد اروند در خرمشهر و آبادان، جزئی از اولین خواسته‌های مردم این دو شهر در برهه‌ای از زمان بود. در مرحله اول بخش کوچکی از آبادان و خرمشهر منطقه آزاد بود و بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، آبادان و خرمشهر تحت پوشش منطقه آزاد قرار گرفت.

وی افزود : لازمه تحقق اهداف منطقه آزاد در این دو شهر، محصور کردن منطقه بود که در نهایت این اتفاق رخ داد و قانون ورود کالای همراه مسافر نیز به مرحله عملیاتی رسید.

کعبی بیان کرد: موضوع دیگر بحث ورود اتباع خارجی بود که در تمام مناطق آزاد جاری است، این کار در منطقه آزاد اروند بعد از هماهنگی با مسئولان نظامی و اجرایی کشور انجام شد هر چند آغاز هیچ کاری بدون عیب و نقص نیست. گروه‌هایی برای آسیب‌شناسی این موضوع در منطقه مستقر شدند و طی ماه‌های آینده گزارش آن ارائه می‌شود.

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان را به تقویت زیرساخت‌های منطقه اختصاص دادیم که افزایش پل‌های خرمشهر، ترمیم و بهسازی ساحل، آسفالت مناطق مختلف و اتصال راه‌آهن خرمشهر به راه‌آهن بین‌المللی است ازجمله اهداف این حوزه است.

کعبی تصریح کرد: شهرک صنعتی خرمشهر به اذعان مسئولان یکی از بهترین شهرک‌ها در استان و حتی در کشور است و این شهرک تبدیل به قطب فولاد کشور نیز می‌شود. همچنین ۱۹۰ میلیارد تومان برای فاضلاب خرمشهر تأمین اعتبار شده و برای اولین بار تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین برای پارک‌ها و فضای سبز ۲۲۰ میلیارد و برای بیمارستان ولی‌عصر ۶۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شد. در سال ۹۶ بالای یک‌میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال قبلش افزایش داشته است.

کعبی اظهار کرد: در مجموعه منطقه آزاد اروند و بعد از انتخاب هیئت‌مدیره جدید تغییراتی زیادی در عملکرد سازمان صورت گرفت. از مشکلات مطلع هستیم و کار ما نیز بی‌نقص نیست ولی برای بهبود زندگی و معیشت مردم تلاش می‌کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار