تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۶۵۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود روزانه ۷۰۰ لیتر فاضلاب خانگی و صنعتی به خلیج فارس
نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: تذکرات داده شده به وزیر نیرو و مسئولان اجرایی در مورد ورود فاضلاب به خلیج فارس تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

احمد مرادی با انتقاد از اینکه خلیج فارس 8 سال درگیر ورود پساب فاضلاب های خانگی و صنعتی است و هیچ گونه اقدام موثری برای مدیریت این معضل انجام نشده است، گفت: متاسفانه روزانه 700 لیتر در ثانیه پساب فاضلاب های خانگی و صنعتی وارد خلیج فارس می شود و مشکلاتی را برای محیط زیست دریا و آبزیان ایجاد کرده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه تذکرات داده شده به وزیر نیرو و مسئولان اجرایی استان در مورد ورود فاضلاب به خلیج فارس تاکنون نتیجه بخش نبوده است، افزود: سرمایه گذار برای بازچرخانی فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز و کشاورزی در نظر گرفته شده اما سرمایه گذار برای خرید دستگاه تضمینی را درخواست کرد که در سفری که دولت به استان هرمزگان داشت این تضمین در قالب مصوبه ای تصویب شد اما متاسفانه پیشرفت کار خیلی چشمگیر نیست.

وی با یادآوری اینکه در نشست مشترکی با استاندار هرمزگان بر لزوم جلوگیری جلوگیری از ورود فاضلاب به خلیج فارس و بازچرخانی آن تاکید شد، ادامه داد: ورود پساب به فاضلاب همچنان ادامه داشته و حیات دریا را در معرض خطر قرار داده است این در حالی است که صنایع وفضای سبز به این پساب نیاز مبرمی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: متاسفانه 200 لیتر آب شرب در ثانیه برای آبیاری فضای سبز صرف می شود و متاسفانه با توجه به کمبود آب و خشکسالی ها این معضلی بسیار بزرگ است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه آلودگی زیست محیطی خلیج فارس یکی از علت های وجود کشند قرمز است، افزود: کشند قرمز تهدیدی جدی برای آبزیان و مرجان ها محسوب می شود و می تواند خطراتی را برای حیات خلیج فارس به دنبال داشته باشد.
:
:
:
آخرین اخبار