تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۶۵۵۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصيه هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت منزل
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در خصوص پيشگيري از سرقت منزل هشدارهايي به شهروندان ارائه كرد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سعید شعبان" در خصوص پیشگیری از سرقت منزل گفت: برای پیشگیری از سرقت از خالی گذاشتن منزل تا حد امکان خودداری و مقابل کلیه پنجره های قابل دسترسی و نقاط نفوذ پذیر مانند نور گیر، پاسیو، روی دیوارهای کوتاه و ... حفاظ مقاوم و مطمئن نصب و درب راهرو و پشت بام را با حفاظ نرده ای، ایمن شود.

وی در ادامه هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت منزل را به شرح ذیل به شهروندان ارائه کرد:

1- تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری نمائید و برای اطمینان بیشتر ، بر روی دیوارها، کلیه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و ... حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.
2- درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز نمائید و در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درهای ورودی را تعویض نمائید.
3- کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید و از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری نمائید.


4- برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح نمائید، در صورت عدم امکان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید.
5- از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری نمائید.
6- حتی الامکان درب های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز نمائید.
7- از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.
8- در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان نمودن آن بصورت یک جا خودداری نموده و حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده نمائید.
9- اموال باارزش مانند طلا و جواهرات و وجوه نقد خود را به صندوق امانات بانک سپرده و از نگه داری آن در منزل و به ویژه در کمد و در کشوهای میز خودداری نمایید.
10- نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آنها ندارید از میزان اموال و دارایی موجود خود در منزل صحبت نکنید و از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری نمائید.
11- اگردر اطراف محل زندگی شما خانه های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در پایان اظهار داشت: شهروندان می توانند با حضور در شورای معتمد پلیس محله هر کلانتری پیشنهادات خود را برای تأمین نظم و امنیت ارائه نمایید.
:
:
:
آخرین اخبار