تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۶۵۵۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه صنعت نفت در راه همكاری‌های بین‌المللی
خوزنیوز: دانشگاه صنعت نفت بعنوان یکی از مراکز پیشرو در فازهای پیشین طرح‌های میدان‌محور و به منظور اجرای موفقیت‌آمیز طرح ازدیاد برداشت میدان گچساران و انتقال فناوری‌های روز دنیا، دانشگاه مونتان لئوبن اتریش را به عنوان یکی از شرکای خارجی خود انتخاب نموده است. 

در همين راستا، صبح روز سه‌شنبه مورخ 25/02/97، پروفسور Holger Ott، رئیس بخش مهندسی مخازن این دانشگاه، به همراه هیاتی در دانشکده نفت اهواز حضور یافتند. 

در جلسه نوبت صبح ضمن ديدار با دکتر كريم سلحشور رئيس دانشگاه صنعت نفت، در رابطه با امكان همكاري‌هاي مشترك در زمينه‌ي طرح‌هاي ميدان‌محور، توسعه آزمايشگاه‌ها، غني‌سازي محتواي دروس كلاسيك، آموزش‌هاي حرفه‌اي و فعال‌سازي تفاهم‌نامه قبلي ميان دو دانشگاه به تبادل‌نظر پرداخته و مقرر گرديد مركز ازدياد برداشت با نگاه ويژه به ازدياد برداشت در مخازن شكافدار بصورت مشترك راه‌اندازي گردد.

پس از جلسه، پروفسور Ott با همراهی برخی از اعضای هیأت علمی و مسئولين دانشگاه، از امکانات و تجهیزات روزآمد موجود در مراکز تحقیقاتی دانشکده نفت اهواز بازدید نمود. 

در ادامه، سمیناری با عنوان "کاربرد سنگ‌های دیجیتال در ازدیاد برداشت نفت" با ارائه پروفسور Ott در سالن آمفي تئاتر  دانشکده نفت اهواز با حضور چشم گیر دانشجویان دانشکده‌های نفت اهواز و آبادان و با همکاری انجمن SPE برگزار كه در این سمینار، وی ابتدا توانایی‌ها و تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه مونتان لئوبن را معرفي و سپس به مباحث تخصصی در زمینه کاربرد سنگ‌های دیجیتال و میکرو سی‌تی‌اسکن‌ها در ازدیاد برداشت نفت پرداختند.

در پايان سمينار و در جلسه بعدازظهر، موافقت‌نامه محرمانگی طرح‌های میدان‌محور و همچنین تفاهم‌نامه ایجاد مرکز مشترک ازدیاد برداشت به امضاء طرفين رسيد و نمايندگان دانشگاه لئوبن و كميته تخصصي مناطق نفتخيز جنوب (كارفرماي طرح‌هاي ميدان‌محور) و كميته تخصصي دانشگاه در خصوص موارد تخصصي مربوط به طرح گچساران به بحث و گفتگو پرداختند و تمهیدات لازم جهت غنی‌سازی و کاربردی شدن خدمات طرف اتریشی اندیشیده شد.
:
:
:
آخرین اخبار