تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۶۵۵۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ویژه برنامه‌های صداوسیمای خوزستان در ماه رمضان
مدیرکل صدا وسیمای مرکز خوزستان گفت: برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تولید برنامه‌های متنوع در ایام ماه مبارک رمضان با توجه به میل و نیاز مخاطب صورت گرفته است.

مسلم رحیمی درباره برنامه‌های صدا و سیمای خوزستان در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز خوزستان در این ایام با تهیه و تولید ویژه برنامه‌های متنوع و شاد با توجه به میل و نیاز مخاطب، میهمان گرم خانواده‌های صمیمی و مخاطبان خوش ذوق این شبکه استانی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌سازان سیمای مرکز خوزستان با تلاش شبانه‌روزی خود در ایجاد فضایی معنوی و تقویت روحیه ایثار، فداکاری، همدلی، کمک به دیگران نقش مؤثری را ایفا و با یاری رساندن به نیازمندان، معنویت این روزهای مبارک را دوچندان می‌کنند، افزود: ویژه برنامه «روشنی‌های شهر» ویژه افطار از برنامه‌های خاص این مرکز در ایام ماه مبارک رمضان است که ساعت 19:30 به مدت 50 دقیقه به تهیه کنندگی احمد غفاری روی آنتن سیمای شبکه خوزستان می رود.

ویژه برنامه «روشنی‌های شهر» گامی برای ایجاد تحکیم بنیان خانواده 

مدیرکل صدا وسیمای مرکز خوزستان گفت: این برنامه با بخش‌های متنوعی از جمله گزارش‌های تولیدی از آمادگی بقاع متبرکه، غبار روبی مساجد و حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع)، آمادگی خانواده‌های خوزستانی در آستانه ماه مبارک، گزارش آداب و رسوم شهرستان‌های مختلف درایام ماه مبارک رمضان، حمایت از کالای ایرانی، مصرف بهینه آب، خشک سالی، حال خوب و حال و هوای رمضانی، حکایات و قصه‌های قرآنی، ادعیه و تغذیه در ماه مبارک رمضان با حضور پزشکان وکارشناسان همراه است. 

وی محوریت این ویژه برنامه را تحکیم بنیان خانواده و ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها برشمرد و گفت: در این برنامه قصد داریم توسط خیرین و مردم از طریق ارتباط تلفنی یا به‌صورت حضوری مشکلاتی از قبیل پرداخت دیه، ایجاد شغل، تهیه جهیزیه، تهیه مسکن  را برطرف کنیم.

رحیمی ادامه داد: برنامه سحرخیزان ویژه برنامه سحرگاهی سیمای مرکز خوزستان است که به‌ مدت 90 دقیقه هر بامداد در ساعت 3 به طور زنده به تهیه کنندگی مجتبی همت‌پور با آیتم‌های سخنرانی و کارشناسی آیت‌الله جزایری که به شرح دعای زیارت جامع خواهد پرداخت، بحث کارشناسی خانواده با حضور اساتید حوزه و دانشگاه که به مسائل مرتبط با ماهواره-طلاق- ارزش‌های دینی و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده می‌پردازند از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

 وی تصریح‌کرد: حضور مداح و اجرای مناسب ادعیه و قطعات آوازخوانی در دستگاه‌های موسیقی، بحث رمضان در شعر و ادب پارسی توسط دکتر پاک طینت، کارشناسی پزشکی که به مباحث پزشکی ویژه سحر و روزه و رمضان می‌پردازند همچنین ادعیه ویژه ماه مبارک رمضان و بخش گزارشی و آیتم‌های متنوع دیگر از جمله برنامه‌های ویژه برنامه سحر است.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز خوزستان افزود: در ویژه برنامه سحرخیزان دعای پرفیض سحر با نوای گرم مداحان اهل بیت(ع) قبل از اذان به سمع و نظر بینندگان می‌رسد و با گزیده‌ای از کلام شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه به استقبال اذان صبح و ادعیه بعد از آن می‌رود.

پخش زنده محفل انس با قرآن 

وی ادامه داد: ویژه برنامه «جمع خوانی» قران کریم با عنوان «زمزمه‌های آسمانی» به‌ مدت 65 دقیقه به تهیه کنندگی محسن پناه به مدت 30 روز و هر روز از یکی ازشهرستان‌های مختلف استان به صورت زنده و مستقیم از سیمای شبکه خوزستان پخش خواهد شد.

رحیمی در ادامه به دیگر برنامه‌های سیمای مرکز خوزستان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه‌های سخنرانی مذهبی آیت‌الله شفیعی هر روز به مدت 30 دقیقه، سخنرانی مذهبی با موضوع تفسیر قران کریم آیت‌الله حیدری هر روز به مدت 30 دقیقه، پخش زنده شب‌های قدر در شب‌های نوزدهم تا بیست‌ویکم رمضان به مدت 4 ساعت به تهیه کنندگی اکبر صابرنژاد، پخش زنده راهپیمایی روز قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی احمد یوسفی و برنامه‌های روتین گلخونه، بادبادک‌ها ،بیت الهنا ،تبیان که در ایام ماه مبارک با حضور کارشناسان مذهبی، دینی و پزشکی به مزیت‌ها و اعمال ماه مبارک رمضان می‌پردازند.

وی عنوان کرد: بخش عربی سیمای مرکز نیز با پخش سریال نمایشی 30 قسمتی «سنابل ورشن» از اول ماه مبارک رمضان به مدت 40دقیقه بعداز اذان مغرب به تهیه کنندگی سید مهدی فاخر و ویژه برنامه نوالولایه به تهیه کنندگی حامد سیوانی به مدت 10 دقیقه با موضوع مذهبی و رویکرد ماه مبارک رمضان از ساعت 20 و 30 دقیقه مهمان خانه‌های گرم مردم عرب خوزستان خواهد بود. 

پخش ویژه برنامه «جشن بزرگ رمضان» در 15 شب از ماه مبارک رمضان

مدیرکل صدا وسیمای مرکز خوزستان اظهار داشت: ویژه برنامه «جشن بزرگ رمضان» به تهیه کنندگی اکبر صابرنژاد از اول ماه مبارک رمضان به‌ مدت 15 شب با حضور مردم شریف شهرستان‌های استان با هدف ایجاد نشاط عمومی از دیگر برنامه‌های سیمای خوزستان در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه با بیان اینکه رادیو خوزستان نیز با تولید و پخش ویژه برنامه‌های متنوع در ایام ماه مبارک رمضان با شنوندگان خود همراه خواهد بود همچنین برنامه «یک قدم تا خدا» را ویژه برنامه افطاری صدای مرکز خوزستان اعلام کرد و گفت: این برنامه با ساختار کلامی، پیامی و آوایی هر روز از ساعت 19 به مدت 90 دقیقه به تهیه کنندگی رضا رادمهر از رادیو خوزستان پخش خواهد شد.

رحیمی تصریح‌کرد: گزارش‌های تولیدی از محلات خوزستان در ماه مبارک رمضان، تغذیه و نکات سلامت، گزارش از مساجد استان، احکام و پاسخگویی به سولات شرعی روزه، تشویق شنوندگان برای دادن افطاری ساده، دعوت از کارشناسان مذهبی، معرفی آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در خوزستان، روزه اولی‌ها و معرفی قاریان قران از بخش‌های عمده این برنامه  هستند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت:‌ همچنین «باسحرخیزان» ویژه برنامه سحر ماه مبارک رمضان است که از روز اول ماه مبارک رمضان ساعت 3 بامداد به مدت 60 دقیقه از صدای مرکز خوزستان به تهیه کنندگی محمود رضا ستایش روی آنتن رادیو خوزستان می‌رود. این برنامه به پخش سخنرانی کوتاه علما و ائمه جمعه استان به همراه مناجات، ادعیه، تواشیح و همخوانی می‌پردازد.

وی افزود: در این برنامه دعای پرفیض سحر با نوای گرم مداحان اهل بیت(ع) قبل از اذان به سمع شنوندگان می‌رسد و با گزیده‌ای از کلام شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه به استقبال اذان صبح و ادعیه بعد از آن می‌رود.

رحیمی ادامه داد: ویژه برنامه «جمع خوانی» قران کریم به‌ مدت 65 دقیقه به تهیه کنندگی محسن پناه به مدت 30 روز و هر روز در یک شهرستان به صورت زنده و مستقیم از رادیو خوزستان پخش خواهد شد.

تولید بیش از 170 گزارش با موضوع آماده شدن مردم برای ماه رمضان

وی به برنامه‌های بخش عربی رادیو خوزستان اشاره کرد و گفت :ویژه برنامه  لیالی رمضانیه به تهیه کنندگی حسین حیاوی با ساختار ترکیبی نمایشی در شب‌های ماه مبارک به مدت 60 دقیقه به صورت مجله شبانه با آیتم‌هایی ازجمله بخش گزارشی، عجایب قرآن، نمایش، اسلام و دین سعی در ایجاد فضایی مفرح در شب‌های ماه مبارک رمضان توام با طرح مسائل اجتماعی و سعی در ارتقاء فرهنگ عمومی مردم خوزستان دارد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز خوزستان همچنین به اقدامات معاونت خبر این مرکز در استقبال از ماه میهمانی خدا اشاره و تصریح کرد: تولید بیش از 170 گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی با موضوع آماده شدن مردم برای ماه رمضان، غبارروبی مساجد وحلول ماه مبارک، پوشش جلسات قرانی و تهیه 230 گزارش رادیویی و پرداختن به خبرها و موضوعات مرتبط در سه بخش خبری تلویزیونی فارسی و عربی و سه بخش رادیویی فارسی و عربی از برنامه‌های پیش بینی شده برای ماه نزول قرآن است.

وی تولید 40 گزارش موضوعی با رویکرد ماه مبارک رمضان و آداب و رسوم مردم مناطق مختلف استان در این ماه و درج اخبار متناسب با رویدادهای ماه رمضان در سایت و پیام رسان سروش خبرگزاری صدا و سیما را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده معاونت خبر رسانه استانی همزمان با ماه مبارک رمضان برشمرد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز خوزستان افزود: معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان هم با تولید آثار متناسب با ماه مبارک رمضان با مخاطبان خود همراه می‌شود و سعی در انتقال پیام های با محتوا و اثربخش دارد.

وی تولید و انتشار پوستر و اینفوگرافی با موضوعات قرآنی، ادعیه و مناسبت‌ها، فیلم کوتاه، وله و پادکست با موضوع مناسبت‌های ماه مبارک رمضان، تأمین و انتشار آیتم‌های کوتاه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در فضای مجازی، برگزاری مسابقه و فراخوان، ایجاد و بارگذاری صفحه ویژه در وب سایت مرکز، استفاده از ظرفیت اپلیکیشن جهان بین همراه و بهره گیری از ظرفیت پیام رسان سروش را از جمله اقدامات در نظر گرفته شده این معاونت بیان کرد.

رحیمی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای خودسازی و رجوع به خویش و نزدیکی بیشتر به خداوند است، ابراز امیدواری کرد: صدا و سیمای مرکز خوزستان همگام با مخاطبان خود بتواند لحظات ناب معنوی و عرفانی را برای بینندگان و شنوندگان فراهم آورد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار