تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۶۵۶۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
500 پرونده قضایی در اندیمشک به سازش منجر شد
دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک گفت:در سال 96 حدود هزار و 200پرونده به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد که از این تعداد 500 پرونده به سازش منجر شد.

میثم سخنور عصر شنبه در همایش ترویج فرهنگ صلح و سازش در کانون شهید مطهری اندیمشک افزود: رویکرد دستگاه قضایی ترویج صلح و سازش به عنوان آموزه ارزشمند دین مبین اسلام است .

وی بیان کرد:در این راستا شوراهای حل اختلاف در رفع اختلاف و رسیدگی به پرونده ها نقش پررنگ و موثری ایفا می کنند.

سخنور در بخش دیگری با اشاره به نیاز شورای حل اختلاف شهرستان اندیمشک گفت: یکی از نیازهای شورای حل اختلاف برخورداری از یک قاضی اختصاصی است که این موضوع در آینده حل خواهد شد.

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم اندیمشک هم در سخنانی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ سازش و صلح گفت:بهره گیری از ظرفیت بزرگان طوایف در این زمینه حائز اهمیت است.

وی بیان کرد:رأفت اسلامی و قاطعیت ویژگی مهم قوه قضائیه است همانگونه که رأفت اسلامی را در زمان های مختلف نشان می دهد باید به همان میزان نیز با قاطعیت در امور مربوطه ورود کند.

خداکرم رحیمی بهمن یاری رئیس دادگستری اندیمشک هم گفت:دستگاه قضایی در این شهرستان در راستای اهداف اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی نوری امام جمعه اندیمشک هم با اشاره به آیات و روایات ، ترویج فرهنگ صلح و سازش را عامل ایجاد امنیت و آرامش در جامعه عنوان کرد.

در این همایش جمعی از کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان اندیمشک و عاملان صلح و سازش 2 مورد قتل تجلیل شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار