تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۶۵۶۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز مایه‌کوبی رایگان بیماری تب برفکی در دام‌های سنگین
خوزنیوز: طرح فراگیر و همزمان فاز اول سال 97  مایه کوبی رایگان  بیماری تب برفکی  در دام های سنگین از 26 اردیبهشت ماه سالجاری در سطح گاوداریها ، گاومیش داریها و دامداریهای روستائی استان خوزستان آغاز شد.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، برنامه واکسیناسیون در جمعیت دام سنگین در این فاز با استفاده از واکسن تب برفکی بصورت کاملاً رایگان و با استفاده از توان عملیاتی اکیپهای مایه کوب بخش دولتی در واحدهای دامداری صنعتی ، نیمه صنعتی ، گاومیش داریها و نیز واحدهای روستائی با رعایت کامل اصول بهداشتی و بیوسکیوریتی آغاز گردید.

مصطفی کنارکوهی افزود: مدت زمان اجرای این عملیات 30 روز کاری بوده و اکیپ های شهرستانی مجری طرح موظف هستند با رعایت کیفیت و کمیت در موعد مقرر عملیات را به اتمام برسانند و اکیپ های عملیاتی در صورت مشاهده کانونهای مشکوک به این بیماری ، مراتب را به ادارات دامپزشکی اطلاع رسانی می نمایند.

کنارکوهی از دامداران استان خواست که در خصوص واکسیناسیون دامهای سنگین خود با ادارات دامپزشکی شهرستانها همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان ایمنی ناشی از مایه کوبی فازهای قبلی را حفظ کرد.

کنارکوهی همچنین اعلام کرد: دامداران از خریداری و جابجا نمودن دام بدون رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای خودداری نموده و رعایت اصول بهداشتی در محل دامداری خود ، از جمله فعال نمودن حوضچه های ضد عفونی محل ورودی دامداری را بمرحله اجرا درآورند.

شایان ذکر است که بیماری تب برفکی بعنوان مسری ترین و مهمترین بیماری اقتصادی ، در صورت بروز نقش مهمی در  افت تولید انواع فرآورده های پروتئینی با منشاء دامی ، شیر و فرآورده های آن خواهد داشت.
:
:
:
آخرین اخبار