تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۶۵۶۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با اشاره به اعتراض بیش از 150 نماینده به دولت؛
ساعدی: ثابت ماندن نرخ گندم اجحاف به کشاورزان است
رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به این‌که ثابت ماندن نرخ خرید تضمینی گندم اجحاف به کشاورزان است، گفت: قشر کشاورز باید همگام با وضعیت بازار و اقتصاد کشور حرکت داده شود زیرا کشاورزان برای خرید بذورات، گازوئیل، سموم و ... به قیمت روز هزینه می‌کنند و هیچ یارانه‌ای نیز برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. 

قاسم ساعدی اظهار کرد: مجمع نمایندگان خوزستان با هماهنگی مجامع برخی از استان‌ها در نامه‌ای نسبت به ثابت ماندن نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان اعتراض کردند.

وی افزود: با توجه به این‌که قیمت‌ها امسال نسبت به سال گذشته تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و نرخ تورم و نرخ سایر محصولات و خدمات نیز افزایش پیدا کرده است، نمایندگان نسبت به ثابت ماندن نرخ خرید تضمینی گندم معترض هستند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: قشر کشاورز باید همگام با وضعیت بازار و اقتصاد کشور حرکت داده شود زیرا کشاورزان برای خرید بذورات، گازوئیل، سموم و ... به قیمت روز هزینه می‌کنند و هیچ یارانه‌ای نیز برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

ساعدی با اشاره به این‌که ثابت ماندن نرخ خرید تضمینی گندم اجحاف به کشاورزان است، عنوان کرد: باید قیمت خرید تضمینی گندم با توجه به شرایط مطرح‌شده افزایش پیدا کند تا کشاورزان امکان ادامه فعالیت و تولید داشته باشند و مشکلات آن‌ها در این زمینه حل شود.

وی ادامه داد: بیش از 150 نماینده مجلس نامه‌ای را امضا کرده‌اند و در آن نامه از دولت درخواست کرده‌اند تا به این وضعیت رسیدگی و در بحث نرخ خرید تضمینی گندم تجدیدنظر شود تا کشاورزان با ضرر و زیان کمتری مواجه شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار