تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۶۵۶۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان خوزستانی متقاضی ورود به مدارس شاهد از سوم خرداد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ثبت‌نام دانش آموزان متقاضی ورود به مدارس شاهد برای سال تحصیلی 98-97 از سوم خردادماه آغاز می‌شود. 

محمد تقی‌زاده اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی ورود به این مدارس در سال تحصیلی 98-97 به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سجا  saja.medu.irانجام می شود. دانش‌آموزان متقاضی ورود به این مدارس در مقطع ابتدایی از سوم تا پانزدهم خردادماه، دانش آموزان ورودی پایه هفتم از دوم تا چهاردهم تیرماه و دانش‌آموزان ورودی پایه دهم از دوازدهم تا بیست‌وچهارم تیرماه فرصت دارند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی افزود: نتایج غیرقطعی پذیرش دانش‌آموزان از طریق سایت و ارسال پیامک توسط مدرسه، برای دانش‌آموزان ابتدایی تا 19 خردادماه، برای دانش‌آموزان پایه هفتم تا 16 تیرماه و برای دانش‌آموزان پایه دهم تا 25 تیرماه اعلام می‌شود. پس از بررسی مدارک دانش‌آموزان از سوی ستاد ثبت‌نام مدرسه و تایید این مدارک توسط ستاد منطقه و استان، نتایج قطعی به اطلاع اولیا دانش‌آموز خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: در مجموع یک هزار و 350 مدرسه شاهد در کشور وجود دارند و 373 هزار و 231 دانش‌آموز نیز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند. در خوزستان نیز 99 مدرسه شاهد وجود دارد که 27 هزار و 300 دانش‌آموز خوزستانی در این مدارس تحصیل می‌کنند.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 25 هزار نفر برای ورود به مدارس شاهد پیش ثبت‌نام انجام دهند، ادامه داد: ظرفیت پذیرش مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی دو هزار و 10 نفر، در متوسطه اول سه هزار و 60 نفر و در متوسطه دوم سه هزار و 90 نفر است؛ یعنی امسال در مجموع هشت هزار و 160 نفر به این مدارس وارد می‌شوند.

وی افزود: جامعه هدف مدارس شاهد فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان 50 درصد به بالا و دانش‌آموزان غیرشاهدی است که امتیازات و اولویت‌های ذکر شده در سامانه سجا را داشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار