تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۶۵۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید گندم در خوزستان به یک میلیون و 50 هزار تن رسید
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 خوزستان از خرید تضمینی یک میلیون و 50 هزار تن گندم و پرداخت بیش از پنج هزار و 24 میلیارد ریال به کشاورزان استان تاکنون خبر داد. 

سیاوش حسین‌پور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 50 هزار تن گندم به صورت تضمینی و 29 هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی افزود: غلات به ویژه گندم به لحاظ نقش پر اهمیت آن در الگوی غذایی مردم جهان که ایران از آن تبعیت می‌کند تنها از جنبه اقتصادی جای بحث ندارد، بلکه از جنبه‌های سیاسی و استراتژیک قابلیت بررسی دارد.

حسین‌پور، اهداف خريد تضمينی محصولات كشاورزی را حمایت دولت از تولید محصولات کشاورزی (گندم، برنج، جو و... )، ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی اعلام كرد.

وی عنوان کرد: شرکت غله منطقه 4 با بهره‌گیری از 102مرکز خرید، مقدار گندم تضمینی در قالب 125 هزار و 267 محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی کرده است که این میزان محصول شامل یک میلیون و چهار تن گندم معمولی و 46 هزار تن گندم دروم است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 خوزستان بیان کرد: با سیاستگذاری‌های مطلوب همه جانبه دولت، تلاش‌های مسئولین شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکنون بیش از پنج هزار و 24 میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

حسین‌پور کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید 4 درصد و 2 درصد غیرمفید با قیمت 13000 و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13300 ریال خریداری می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: از 25 شهرستان درگیر خرید گندم استان تنها شهرستان‌های ایذه و باغملک آن هم به دلیل شرایط آب و هوایی اقدام به خرید نکرده‌اند و استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.

حسین‌پور اظهار کرد: در سال گذشته تا پایان فصل خرید یک میلیون و 352 هزار تن گندم خریداری شد و برآورد امسال و بر اساس نظر مدیریت جهاد کشاورزی، خرید یک میلیون و 200 هزار تن پیش بینی شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار