تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۶۵۶۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
فعالیت ۹۸۳ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در خوزستان
معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان گفت: راه اندازی تعداد ۹۸۳ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان برای سال جاری در این استان پیش بینی شده است.

مهدی رفیعی دهکردی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: نیاز به آگاهی در خصوص اوقات فراغت  نوجوانان موضوعی پژوهشی، کلیدی و مسئله اول استان در فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به اینکه تعهد، مشارکت پذیر بودن، آگاه، صرفه جو، با اخلاق و خلاق از جمله شاخص های یک انسان سالم برای زندگی اجتماعی است، افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش مهمترین دستگاه تعلیم و تربیت عمومی است؛ در بیانیه رسالت این وزارت، تربیت عمومی مورد اشاره شده و باید به آن پرداخت.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت جزو یکی از فعالیت های مداوم آموزش و پرورش است و تنها به دوره تابستان اختصاص ندارد، تصریح کرد: میانگین تعطیلات هر دانش آموز در دوره تحصیلی تا پایان فارغ التحصیلی چهار سال و چهار ماه است.

رفیعی با اشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت در خانواده برای ما در مرحله دوم است، گفت: میزان ارتباط بین اعضای خانواده ها به دلیل تماشای تلوزیون، فضای مجازی و مشغله کاری خانواده ها خیلی کاهش پیدا کرده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان گفت: محور سوم نیز تنوع فعالیت ها است؛ در سند تحول بنیادین ۶ ساحت برای یک انسان مورد قبول جامعه تعریف شده که اجتماعی، علمی، زیستی ـ بدنی و همچنین هنری ـ زیبایی شناسی از آن جمله است.

رفیعی با اشاره به اینکه «هر دانش آموز یک مهارت» شعار امسال غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان است، افزود: سال گذشته ۹۰۵ پایگاه پرورشی ۴۹ هزار و ۱۷۷ دانش آموز را در بخش معاونت پرورشی و ۷۷ هزار نفر هم در بخش تربیت بدنی تحت پوشش داشت.

وی خبر داد: تعداد ۹۸۳ پایگاه اوقات فراغت برای سال جاری پیش بینی شده و تعداد دانش آموزان شرکت کننده در حوزه پرورشی ۱۴۰ هزار نفر خواهند بود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: پیش بینی شده که امسال از ۱۴۰ هزار دانش آموز ۲۵ درصد  معادل یعنی ۳۵ هزار نفر را با پشتیبانی خودمان به صورت رایگان ثبت نام  کنیم.

رفیعی خبر داد: برای آموزش این دانش آموزان مناطق محروم در ایام تابستان اعتبار دو میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومانی درنظر گرفته شده و هر دانش آموز ۵۶ ساعت در طول هفت هفته آموزش می بیند.

وی در پایان عنوان کرد: برای انجام این آموزش ها در پایگاه های اوقات فراغت تهیه ۱۱۵ دستگاه آبسردکن، انجام نظارت متمرکز از پایگاه ها و همچنین برگزاری جلسات انجمن اولیاء و مربیان در مدارس با محوریت اوقات فراغت از جمله الزامات است.

فروش و یا تبدیل به احسن کردن املاک مازاد آموزش و پرورش و همچنین بررسی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان دو دستور کار این جلسه از شورای آموزش و پرورش خوزستان بودند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار