تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۶۵۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت حبوبات از مزارع شهرستان ایذه آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: برداشت حبوبات از سطح‌500 هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در این شهرستان آغاز شد.

مصطفی هنرمندیان روز شنبه افزود:برای نخستین بار سطح زیر کشت حبوبات را با توصیه های کارشناسان این اداره به 500هکتار رسانده ایم که پیش بینی می شود امسال متوسط عملکرد امسال بیش از 1تن و 600 کیلوگرم در هکتار برسد که امید است بیش از 300 تن حبوبات از اراضی دیم ایذه برداشت شود. 

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت:عملیات کشت این محصولات با اولین بارندگی در 15 دی ماه 96 و کار برداشت آن از هفته آخر اردیبهشت شروع شده و برداشت تا پایان نیمه اول خرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور کشاورزان در جلسات ترویج و کارگاه های آموزشی و حضور مروجین و کارشناسان در محل کشت کشاورزان، اظهار داشت : حبوبات کشت شده شامل نخود،عدس، باقلا و... می باشند که عملکرد مطلوبی داشته اند.

هنرمندیان با اشاره به اهمیت کشت حبوبات در زمین های کشاورزی گفت: کشت حبوبات باعث افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش جمعیت علف های هرز، افزایش مواد آلی خاک، کاهش جمعیت آفات گندم و امثر غلات می شود که با توجه به قیمت ایده آل، کشت آن در تناوب با گندم و جو بسیار حائز اهمیت می باشد. 

مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: از کشاورزان تقاضا دارم برای داشتن زمین های با ارزش آلی بالا، در تناوب با گندم و جو به کشت حبوبات و‌کلزا رو بیارند، چرا که موجب افزایش درآمد آنها می شود. 

شهرستان ایذه با 53000هکتار زمین زیر کشت دیم با محصولات جو،گندم،کلزا و حبوبات به عنوان یکی از قطب های کشاورزی خوزستان در 173 کیلومتری شمال شرق مرکز این استان قرار دارد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار