تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۶۵۷۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جمعی از کارگران شهرداری آبادان دست از کار کشیدند
بیش از 150 کارگر شاغل در بخش های مختلف خدمات شهری شهرداری آبادان روز سه شنبه در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و مزایای عقب افتاده دست از کار کشیده ودر مقابل ساختمان شهرداری مرکزی این شهر حاضر شدند .

جمعی از کارگران شهرداری آبادان دست از کار کشیدند

این افراد گفتند: چهارماه حقوق مزایا و اضافه کاری کارگران شهرداری در مناطق مختلف خدمات شهری پرداخت نشده است.

یکی از این کارگران گفت: یکی از همکاران ما شب گذشته بدلیل پرداخت نشدن حقوق خود روبه روی شهرداری منطقه سه آبادان اقدام به خودسوزی کرده است.

وی افزود:این سرنوشت همه کارگردان آبادان است و مسئولین باید برای حل مشکل ما فکری بکنند.

نماینده شورای کارگری شهرداری آبادان نیز به ایرنا گفت: کارگردان شهرداری آبادان علاوه حق بیمه سازمان تامین اجتماعی حدود چهار ماه است حقوق و مزایای ماهانه خود را دریافت نکرده اند.

جمشید قربان زاده اظهار داشت: کارگران خدمات شهری شهرداری های منطقه 2 و سه آبادان در گرما و سرما زحمات فراوانی برای این شهر می کشند و با تلاش آنهاست که شرایط و بهداشت لازم زندگی کردن در این شهر مهیا می شود و سزاوار نیست در ماه مبارک رمضان سفره این کارگران خالی باشد.

معاون اداری، مالی شهرداری آبادان با تایید این مطلب گفت: چهارماه اضافه کاری و حقوق فروردین و اردیبهشت کارگران تاکنون پرداخت نشده است.

آرش دُر افزود: با پی گیری ها انجام شده قرار است بخشی از حقوق کارگران منطقه 3 و اضافه کاری کارگران منطقه 4 ، سازمان موتوری، آتش نشانی و سازمان های تابع شهرداری و حق بیمه سازمان تامین اجتماعی کارگران در ماه فروردین در روز جاری پرداخت شود تا آنان بتوانند دفترچه های بیمه تامین اجتماعی خود را تمدید کنند.

وی شمار پرسنل شهرداری آبادان را 2هزار و 100 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و 754 نفر کارگر وجود دارد که به طور میانگین ماهانه 91 میلیارد و 400 میلیون ریال حقوق باید پرداخت می شود.

دُر گفت:شهرداری آبادان به دلیل کاهش 30 میلیارد ریالی منابع درآمدی قادر به پرداخت حقوق کارگران و پرسنل خود نیست.

وی بدهی شهرداری آبادان به پیمانکاران و کارگران را 2هزار و 700 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : شهرداری آبادان 600 میلیارد ریال بابت پرداخت حق بیمه پنج تا هفت ماه نیروی انسانی به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است. 

شب گذشته یک کارگر شهرداری بنام عبدالنبی معرف پور در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود روبه روی شهرداری منطقه 2 در ایستگاه یک کوی ذالفقاری اقدام به آتش زدن خود کرد که با 80درصد سوختگی به بیمارستان 17 شهریور آبادان و از آنجا به اهواز منتقل شد. 

دراین حادثه ضامن اذربیجان یکی دیگر از کارکنان شهرداری نیز که در محل حادثه حضور و قصد کمک به همکار خود را داشت نیز به شدت دچار سوختگی شده وبا 40درصد سوختگی به بیمارستان منتقل شد.

جمعی از کارگردان شهرداری شادگان نیز برای روز دوم دست از کار کشیدند و با تجمع در مقابل فرمانداری این شهر خواستار پرداخت هشت ماه حقوق و مزایای خود شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار