تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۶۵۷۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان:
تعداد مدارس استثنایی خوزستان کافی نیست
رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: برای حدود پنج هزار و 300 دانش‌آموز استثنایی خوزستان 70 مدرسه در استان وجود دارد که این تعداد مدرسه برای دانش‌آموزان کافی نیست. 

علی ممبینی اظهار کرد: در چند سال گذشته ساخت و سازها در حوزه مدارس استثنایی کم شده بود اما با نگاه مناسبی که نسبت به آموزش و پرورش استثنایی ایجاد شده است و پروژه‌هایی که در ناحیه یک و دو اهواز و در شهرهای باوی، کارون و شهرستان دزفول آغاز شده است، فکر می‌کنم تا دو سال آینده تعداد مدارس استثنایی در خوزستان به تعداد مناسبی برسند.

وی افزود: در حال حاضر در تمام نقاط استان مدرسه استثنایی وجود دارد و حدود 70 مدرسه استثنایی در سراسر استان فعالیت می‌کنند اما در برخی شهرها هنوز با مشکلاتی برای دانش‌آموزان استثنایی مواجه هستیم. 

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان خاطرنشان‌کرد: حدود چهار هزار و 300 دانش‌آموز در مدارس استثنایی و حدود یک هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه نیز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند؛ یعنی در مجموع حدود پنج هزار دانش‌آموز استثنایی در استان وجود دارد و تعداد مدارس استثنایی استان برای این دانش‌آموزان کافی نیست.

ممبینی تصریح کرد: مدارس استثنایی زیادی به وسیله خیرین ساخته می‌شود و در حال حاضر شش پروژه در آموزش و پرورش استثنایی در حال اجرا است که چهار مورد آن به صورت خیرساز است. یک مدرسه در دزفول، یک مدرسه در اندیمشک و یک مدرسه در اهواز به صورت خیرساز درحال ساخت هستند. همچنین یک مدرسه در بهبهان از سوی بنیاد برکت در حال ساخت است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار