تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۶۵۸۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مایه‌کوبی دام‌های خوزستان علیه بیماری تب‌برفکی پایان یافت
مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، مایه کوبی رایگان بیماری تب برفکی در دام های سبک و سنگین خوزستان در زمان مقرر پایان یافت.

مصطفی کنارکوهی چهارشنبه اظهار داشت:در این مرحله با همکاری اداره ای دامپزشکی در شهرستان های مختلف استان مایه کوبی به صورت رایگان بیماری تب برفکی 20 هزار دام سنگین و 950 هزار دام سبک در دستور کار قرار داشت.

وی افزود:مایه کوبی بیماری تب برفکی دام سنگین با همکاری و اختصاص هزینه مایه کوبی از سوی استانداری خوزستان و با هدف حمایت از تولیدکنندگان دام سنگین به صورت رایگان انجام شد.

کنارکوهی گفت:مرحله بعدی مایه کوبی بیماری تب برفکی از 6 ماه آینده اجرا می شود.

وی از دامداران و چوبداران استان خوزستان خواست تا در انتقال دام ها در سطح استان ضوابط بهداشتی را رعایت کنند و به سطح بدن دام توجه کنند و به صورت مشاهده کنه روی بدن دام به آن دست نزنند و حیوان را برای درمان به مراکز مربوطه ارجاع دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت:شهروندان خوزستانی که از احشاء دام استفاده می کنند نیز بعد از 24 ساعت از نگهداری در یخچال اقدام به مصرف نمایند و به هیچ وجه گوشت مورد نیاز خود را از مراکز غیر مجاز تامین نکنند.

طرح فراگیر و همزمان فاز اول سال 97 مایه کوبی رایگان بیماری تب برفکی در دام های سنگین از اردیبهشت ماه سالجاری در سطح گاوداریها ، گاومیش داریها و دامداریهای روستائی استان خوزستان آغاز شده بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار