تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۶۵۸۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درمانگاه دولتی دندانپزشکی بیمارستان‌ گلستان اهواز افتتاح شد
کلینیک جدید دندان‌پزشکی بیمارستان گلستان اهواز در مجتمع درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی این مرکز افتتاح شد.

دکتر محمدعلی شیخی رئیس بیمارستان گلستان اهواز در حاشیه مراسم افتتاح این کلینیک گفت: افتتاح کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی بیمارستان گلستان در راستای تحقق اهداف طرح تحول سلامت دهان و دندان در فضایی حدود ۹۰ متر مربع احداث شده است.

وی تصریح کرد: این اولین و تنها کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی در کل بیمارستان‌های استان خوزستان است و با توجه به مزایای ویژه‌ای نظیر هزینه‌ ناچیز، تجهیزات به روز و فضای مناسب، در زمینه‌ ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان در جامعه و به ویژه در استان خوزستان یک تحول مثبت به شمار می‌آید.

شیخی افزود: چهار پزشک متخصص دندانپزشکی در رشته های جراحی فک و صورت، پروتز و جراحی لثه در این کلینیک حضور دارند که همگی از پزشکان عضو هیات علمی دانشگاه هستند و همزمان آموزش دستیاران تخصصی این رشته را نیز بر عهده دارند.

وی افزود: اعتبار مالی این پروژه حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده که شامل انجام عملیات عمرانی (حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال) و تامین تجهیزات (حدود ۹۰۰ میلیون ریال) از محل اعتبارات معاونت درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز می‌باشد.

دکتر رحیم براتی، رئیس امور درمان دندانپزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز نیز در این باره اظهار کرد: اگرچه سطح بهداشت دهان و دندان در سالهای اخیر تا حدودی ارتقا پیدا کرده است اما پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی دهان و دندان و یک عارضه‌ میکروبی فراگیر که عوامل بسیاری در بروز آن تأثیرگذار است هنوز طیف گسترده‌ای از مردم را تهدید می‌کند.

وی گفت: اکثر خدمات دندان‌پزشکی سرپایی در این کلینیک ارائه می شود و صرفا مواردی که نیاز به جراحی داشته باشد با انجام مشاوره‌های تخصصی، برای تکمیل درمان به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز به عنوان مرکز تخصصی جراحی فک و صورت استان، ارجاع خواهد شد.

وی ادامه داد: تعرفه‌ درمانگاه دندانپزشکی بیمارستان گلستان، در مقایسه با بسیاری از مراکز خصوصی و حتی دولتی دیگر بسیار ناچیز است و مهمتر اینکه این درمانگاه قرار است که خدمات تخصصی و ویژه‌ای را به بیماران اقشار آسیب‌پذیر و کم بضاعت ارائه دهد.

این مرکز تخصصی در طبقه دوم مجتمع درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان گلستان واقع شده و از شنبه تا چهارشنبه در دو شیفت صبح و عصر و پنجشنبه ها صبح آماده ارائه خدمات به شهروندان است. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار