تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۶۵۸۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هدف برنامه ریزی برنامه های ماه مبارک رمضان؛
اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد
خوزنیوز: اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با حضور کلیه اعضاء در دفتر مدیریت  برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مجتبی سعادتی دبیر شورای امربه معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با تشریح قانون امر به معروف و نهی از منکر و شیوه نامه تشکیل و فعالیت گروه های امر به معروف و نهی از منکر عنوان داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکی از ستادهای قانونی است که عملکرد  و فعالیت در آن باعث رشد و تعالی جامعه و سلامت ادارات خواهد شد و اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به این مهم ارزش و اعتبارزیادی بخشیده است.

وی ادامه داد: با تشکیل ستاد و اجرای برنامه های مناسبتی با محوریت کتاب به دنبال ایجاد فضای معنوی در محیط های کتابخانه و ستاد مرکز هستیم و در در فاز اول تعداد 37 نفر بعنوان یاوران معروف به ستاد امر به معروف استان معرفی شد که براساس قانون وظایف خود را به انجام خواهند رساند.

سعادتی در خصوص برنامه های این ستاد در ایام ماه مبارک اظهار داشت: برنامه های شورای امر به معروف و نهی از منکر کتابخانه های عمومی در دو سطح ستاد و کتابخانه های عمومی برنامه ریزی شده است  و بیش از 150 برنامه درسطح کتابخانه های عمومی واجرای 10 سخنرانی، 2 محفل انس با قرآن، مداحی، پخش مستند،برگزاری نماز جماعت و برگزاری مسابقات در سطح ستاد در ماه مبارک انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست؛ منصور کوهی رستمی مدیرکل کتابخانه های عمومی و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی با بیان استفاده از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان عنوان کرد: کتابخانه های عمومی استان بعنوان مراکز فرهنگی و کتابداران استان بعنوان مشاوران امین می توانند بالاترین اثر گذاری را برای بهترین معروف که علم آموزی و دانش اندوزی است را به انجام رسانند و این مهم با اجرای برنامه های کتاب محور امکان پذیر است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل با تصریح بر اجرای کامل بخشنامه ها و قوانین  شورای امر به معروف اداره کل  گفت: اجرای فعالیت های مرتبط با قوانین شورای امر به معروف باعث جلوگیری از مشکلات اجتماعی، فسادهای ادرای، ایجاد پیوند های فرهنگی و کمک به سالم سازی سیستم های اداری می شود و با تشکیل این ستاد براساس رویکردهای سال 97 فعالیت های فرهنگی متناسب در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی امر به معروف و نهی از منکر را بعنوان دیگر واجبات مورد تاکید قرار داد و افزود: مشکلات عمده در سازمان های اداری و تغیر رفتار پرسنل و کارمندان در برخی موارد رابطه مستقیمی دارد با عدم انجام این فریضه؛ که مهم است کارمندان نسبت به همکاران خود و راهنمایی همدیگر اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای ایجاد فضای معنوی و بهره مندی از امکانات موجود در سازمان برای اجرای برنامه های با محتوی دینی از جمله سیاست های است که در خلال برنامه ها خود که همان کتاب و کتابخوانی است در دستور کار قرار گرفته است.

شایان ذکر است در این نشست با حضور اکثریت اعضاء مصوباتی از جمله ؛ تشکیل مرتب جلسات در ابتداء هر ماه، برگزار کردن نماز جماعت، معرفی روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها جهت یاوران ستاد، ارسال بخشنامه خرید کالای ایرانی، برگزاری نمایشگاه کتاب در اداره کل، برگزاری مسابقه کتابخوانی و عدم فعالیت در ساعت های نماز و ... به پایان رسید.
:
:
:
آخرین اخبار