تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۶۶۰۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوری مطرح کرد:
خواب عمیق صنعت گردشگری در شوش
نماینده مردم شوش درمجلس،گفت: صنعت گردشگری در شوش در خواب عمیق فرو رفته است زیرا برنامه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری شوش ترسیم نشده است.

 سید راضی نوری درباره وضعیت صنعت گردشگری شوش،گفت: یکی از گزینه‌های اساسی برای رفع معضل بیکاری شوش با توجه به ظرفیت تاریخی و باستانی این حوزه انتخابیه توجه ویژه به صنعت گردشگری در این حوزه انتخابیه است؛اما متاسفانه نگاه کاربردی و اصولی به صنعت گردشگری در شوش وجود ندارد.

گذر نزدیک به 16 تمدن از شهر شوش 

نماینده  مردم شوش در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه نزدیک به 16 تمدن در شوش خوابیده است تصریح کرد: شوش نزدیک به 7 هزار سال قدمت دارد،بنابراین برای توسعه صنعت گردشگری شوش کافی است که تنها با یک برنامه‌ریزی اصولی صنعت گردشکری شوش جان بگیرد.

نوری  افزود:صنعت گردشگری شوش درخواب عمیقی فرو رفته است،زیرا برنامه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری شوش ترسیم نشده است.

تنگ نظری و بروکراسی مانع ماندگاری سرمایه گذار در حیطه گردشگری شوش

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه صنعت گردشگری شوش با این حجم آثار باستانی و جاذبه زیارتی با یک برنامه ریزی فراگیر و توسعه‌ای در حیطه گردشگری فاصله دارد و این درحالی است که تنگ نظری و بروکراسی مانع ماندگاری سرمایه گذار در حیطه گردشگری شوش است.

وی ادامه داد:نگاه گردشگری به عنوان یک هدف اشتغال زا در  شوش عملیاتی نشده است؛بنابراین باید فکری اساسی و پویا برای بهبود  صنعتگردشگری شهرتاریخی شوش کرد؛زیرا هم اکنون برای ایجاد اقتصاد اشتغالزا در صنعت گردشگری باید نگاهی ویژه به توسعه این صنعت داشت.

چغازنبیل اولین  اثر ثبت جهانی ایران 

نماینده مردم شوشدرمجلس با بیان اینکه چغازنبیل اولین اثرثبت جهانی درصنعت گردشگری متعلق به شوش است،افزود:کمبود امکانات اقامتی و زیرساختی دریکی از پرقدمت ترین شهرهای تاریخی ایران مانع  توسعه صنعت گردشگری  است.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی  مجلس یادآورشد:هرساله زائران بسیاری  برای زیارت  مرقد حضرت دانیال  نبی (ع) در شوش عازم این حوزه انتخابیه می‌شوند و ازهمین  رو می‌توان گفت؛تمام ظرفیت‌های تاریخی،طبیعی و مذهبی در صنعت گردشگری شوش نهفته  است.
برچسب ها: شوش
:
:
:
آخرین اخبار