تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۶۶۰۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شاید روزی شاهد تعطیلی این هتل نوستالوژیک باشیم!
شاید روزی شاهد تعطیلی این هتل نوستالوژیک باشیم!مدیرعامل هتل نادری اهواز گفت: با وضع مالیات‌های سنگین و ضررهای زیادی که بر هتل نادری تحمیل شده شاید روزی شاهد تعطیلی این هتل نوستالوژیک باشیم.
 
داریوش نادری‌فر با اشاره به این که این هتل در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله به مردم اهواز خدمات بسیاری رسانده است یادآور شد: هتل نادری اهواز در دوران جنگ به مدت 2 سال بیمارستان جنگی بود و در حد توان به مردم شهر خودش خدمت کرده است. 

وی ادامه داد: هتل نادری در سال 89 بیش از 90 نفر نیروی شاغل داشت اکنون اما تنها 36 نفر به کار خود در این هتل ادامه می‌دهد. 

نادری‌فر با اشاره به علت ریزش نیروهای شاغل در این هتل گفت: این جریان به تمامی در وضعیت گردشگری خوزستان ریشه دارد؛ در وضعیتی که در چند سال گذشته با آن روبه‌رو شدیم. یعنی از اواخر دولت دهم که چیزی حدود 90 نفر شاغل داشتیم اما این روند به گونه‌ای ادامه پیدا کرد که این 90 نفر بعد از سه سال به 60 نفر کاهش پیدا کرد به طوری که اکنون فقط 36 نفر پرسنل داریم. 

وی با اشاره به دلایل عمده این ریزش نیروها خاطرنشان کرد: در 13 سال گذشته، بسیاری از ارگان‌ها بدون در نظر گرفتن حقوق قانونی و معنوی بخش خصوصی، تعداد زیادی مهمان سرای دولتی ساختند، که این فشار بسیار زیاد و خسارت های جبران‌ناپذیری را برای هتلداران بخش خصوصی متحمل می‌‌‌شد. از دیگر عوامل می‌توان به ریزگردها اشاره کرد که مطبوعات و رسانه‌های ما با تبلیغات منفی هرچند ناخواسته اهواز را شهری خشک و بی آب و علف که در تمام طول سال طوفان شن و ماسه بر آسمانش سایه افکنده نشان می‌دهند. 

مدیرعامل هتل نادری اهواز افزود: درست است که اهواز هوای خوبی ندارد اما فکر می‌کنید گرد و خاکی که می‌آید بیش از یکی دو روز و یا یک هفته می‌ماند؟ این بزرگنمایی سبب می‌شود تا این ذهنیت برای همه پیش آید که در اهواز، در جنوب کشور، در تمام روزهای سال مردم با ماسک تردد می‌کنند. بله گاهی پیش می‌آید که همین ماسک هم پاسخگوی ریه‌های خاک گرفته این مردم نیست اما بسیاری از روزها هم هست که اهواز شاخص آب و هوایی خوبی دارد و هیچ رسانه‌ای به آن نمی‌پردازد و این سبب شده تا جنوب غرب کشور به منطقه‌ای غیر قابل تردد تبدیل شود. ما باید تلاش کنیم تا همان گونه که می‌گوییم "اهواز هوا ندارد" در مواقع هوای سالم نیز با تبلیغات گسترده نشان دهیم که اینجا هوای خوب هم پیدا می‌شود. 

 شاید روزی شاهد تعطیلی این هتل نوستالوژیک باشیم!

مدیرعامل هتل نادری اهواز با اشاره به دیگر عوامل به شماره افتادن نفس‌های هتل‌ها در اهواز بیان کرد: در دولت یازدهم مجوزهایی برای ساخت خانه‌های مسافر صادر شد که بیشتر به درد مناطقی می‌خورد که تعداد هتل‌های اندکی داشت. یعنی شهرستان‌هایی که هتل‌هایشان گنجایش خیل عظیم مسافرانشان را نداشتند. مانند شهرهای زیارتی از جمله مشهد و قم که با کمبود اقامتگاه مواجه بودند. 

نادری‌فر با بیان این که هتل‌های اهواز پاسخگوی حضور مسافران و گردشگران بود و نیازی به صدور مجوز برای راه‌اندازی اقامتگاه‌هایی مانند خانه‌های مسافر نداشت خاطرنشان کرد: با وجود چنین اقامتگاه‌هایی شاهد هستیم که حدود 80 درصد هتل‌های خوزستان خالی هستند. این در حالی است که خانه‌های مسافر با فرار مالیاتی و بدون هیچ گونه نظارتی به کار خود ادامه می‌دهند. 

وی اضافه کرد: عامل دیگری که باعث رکود هتل‌ها شد اختلاف حسابی بود که برای ارزش افزوده هتل‌ها در نظر گرفته بودند. به طور مثال هتل نادری چیزی مجبور به پرداخت نزدیک به شش سال مابه‌التفاوت شد با این که ما هر سال مالیات را پرداخت کرده بودیم. یعنی بیش از یک میلیارد تومان ارزش افزوده برای هتل ما تعیین کردند. 

مدیرعامل هتل نادری اهواز ادامه داد: با این حساب، به طور میانگین، با در نظر گرفتن شش درصد مالیات بر ارزش افزوده، در این شش سال ما باید مبلغ 18 میلیارد تومان درآمد می‌داشتیم که با میزان اشغال هتل‌ها حتی در بالاترین درصد که مربوط به سال 89 و 70 است امکان‌پذیر نیست چراکه در نوروز امسال میزان اشغال هتل‌ها تنها 20 درصد بوده است. 

نادری‌فر تصریح کرد: با متضرر شدن بخش گردشگری تمام اقتصاد استان زیر سوال می‌رود. همین‌ که توریست و مسافری به اهواز نیاید غیر از این که به هتلداری ضربه می‌زند همه قسمت‌های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

 شاید روزی شاهد تعطیلی این هتل نوستالوژیک باشیم!

وی همچنین با اشاره به این که سه طبقه از هتل نادری همچنان تعطیل است بیان کرد: منطق حکم می‌کرد که از اول تابستان تعطیل کنیم اما این اتفاق از نوروز افتاد. یعنی که در نوروز هم ما مسافر نداشتیم اما مالیات را براساس اشغال صد در درصدی هتل حساب کردند. معلوم می‌شود در این شش سال مامور مالیاتی مربوطه بدون هیچ علمی و بدون مراجعه حضوری جهت بررسی مبالغ کلانی را برای هتل‌ها به عنوان مالیات مشخص کرده است. بنابراین در وضع موجود هتلداری در خوزستان و به ویژه شهر اهواز اصلا توجیه اقتصادی ندارد. 

این هلتدار با اشاره به تخفیف 50 درصدی مالیات برای هتل‌ها به دلیل خدماتی بودن آنها در گذشته یادآور شد: پس از انقلاب مالیات بر درآمد هتل‌ها مشمول 50 درصد تخفیف می‌شد که از سال 95 این تخفیف مالیاتی از هتل‌ها گرفته شد و با توجه به این که استان خوزستان هنوز بعد از سال‌ها منطقه محروم محسوب می‌شود باورکردنی نیست. 

نادری‌فر همچنین با اشاره به مسافران و گردشگرانی که به اهواز سفر می‌کنند افزود: هر ساله مسافران زیادی از کشورهایی مانند عراق و دیگر همسایه‌های عرب برای درمان به اهواز سفر می‌کنند که در زمره گردشگران درمانی قرار می‌گیرند اما متاسفانه همین تعداد گردشگری هم که برای درمان به اهواز و خوزستان سفر می‌کنند برای اقامت از خانه‌های ارزان قیمت مسافر استفاده می‌کنند. وقتی که گردشگری در این استان معنایی ندارد و از طرفی فشارهای زیادی به بخش گردشگری وارد می‌کنند بهتر است که تمام هتل‌ها را تعطیل کنند. اگر که قرار است تامین اقامت‌گاه‌های این استان توسط خانه‌های مسافر باشد، هتلداری هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: هتل نادری اهواز
:
:
:
آخرین اخبار