تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۶۶۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:
سرمایه‌های معنوی خوزستان باید بزرگ‌ داشته شوند
سرمایه‌های معنوی خوزستان باید بزرگ‌ داشته شوندمسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه در استان سرمایه‌های معنوی و فرزندان خوزستان آنچنان که باید بزرگ داشته نمی‌شوند، گفت: بنیاد نخبگان باید فضایی فراهم کند که آحاد مردم به برگزیدگان خود ببالند و به آن‌ها بها دهند. 

حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی در جلسه شورای علمی نخبگان خوزستان که امروز (6 خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ما در خوزستان بیش از هر چیز به یک گفتمان‌سازی برای تکریم نخبگان نیاز داریم که اگر این اهتمام نباشد منابع فراوان مالی هدر خواهد رفت اما اگر باشد با حداقل‌ها می‌توان کارهای زیادی انجام داد.

وی افزود: متاسفانه در استان خوزستان سرمایه‌های معنوی و فرزندان خود را آنچنان که باید بزرگ نمی‌داریم. تاکنون افتخارآفرینانی در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی به خوزستان بازگشته‌اند و در فرودگاه حتی استقبالی از سوی دستگاه‌های مربوطه خود آن‌ها نیز صورت نگرفته است که این موضوع باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد. بنیاد نخبگان باید فضایی فراهم کند که آحاد مردم به برگزیدگان خود ببالند و به آن‌ها بها دهند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: باید بین بنیاد نخبگان استان و رسانه‌های جمعی یک هم‌افزایی صورت بگیرد و بنیاد نخبگان انتظار خود را از رسانه‌ها تنها به انعکاس جلسات یا گزارش کار محدود نکند. 

شفیعی گفت: ما در خوزستان معمولا توانایی دیگران را بزرگتر از آنچه خود داریم، می‌بینیم. من با کم‌بینی خود مخالفم و بخشی از این اشکال به تنوع قومی در استان خوزستان بازمی‌گردد. باید به این مساله بپردازیم که هویت خوزستانی چتری باشد که همه اقوامی که در استان زندگی می‌کنند را به عنوان یک فرزند خوزستانی و فارغ از قومیت در بالیدن به افتخارات زیر سایه خود جمع کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار