تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۶۶۰۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رقابت 12 هزار دانش‌آموز خوزستانی برای ورود به مدارس نمونه دولتی و سمپاد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از رقابت 12 هزار دانش‌آموز خوزستانی برای ورود به دوره متوسطه دوم مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان خبر داد. 

محمد تقی‌زاده با بیان اینکه آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، راس ساعت ۹صبح روز جمعه (۱۱خردادماه) در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود، توضیح داد: داوطلبان می‌توانند از دوشنبه (هفتم خردادماه) جهت دریافت کارت ورود به جلسه به سامانه azmoon.medu.ir مراجعه و نسبت به چاپ کارت‌ها و ثبت مهر از طریق محلی که در سامانه مشخص‌شده است، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هشت هزار و 679 دانش‌آموز در 40 مدرسه نمونه دولتی دوره متوسطه دوم در خوزستان مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان‌‌کرد: داوطلبان ورود به مدارس نمونه دولتی برای سه هزار و 80 صندلی پایه دهم متوسطه دوم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. در پایه دهم تعداد 675 صندلی در رشته ریاضی، 1755 صندلی در رشته تجربی و 650 صندلی نیز در رشته انسانی وجود دارد.  

تقی‌زاده در ادامه با اشاره به ظرفیت مدارس استعدادهای درخشان خوزستان در دوره متوسطه دوم، تصریح کرد: داوطلبان ورود به 16 دبیرستان متوسطه دوم سمپاد خوزستان باید برای 539 صندلی پایه دهم با یکدیگر به رقابت بپردازند که از این تعداد 196 صندلی برای رشته ریاضی فیزیک، 202 صندلی برای رشته علوم تجربی و 141 صندلی برای رشته علوم انسانی وجود دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار