تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۱۶۶۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نمایشگاه روز جهانی صنایع دستی در اهواز برپا می‌شود
به گفته رییس اداره میراث فرهنگی اهواز به مناسبت 20 خرداد، روز جهانی صنایع دستی، نمایشگاهی از دسترنج‎ها و آثار هنرمندان صنایع دستی اهواز در این شهرستان برگزار خواهد شد.

غلام‌رضا جلیلی‎نیا با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه از یکشنبه 20 خرداد 97 به مدت چهار روز در محل این اداره برپا می‎شود.

وی افزود: در این نمایشگاه 20هنرمند اهوازی که دارای کارت صنعتگری از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند آثار خود در رشته‎های بافت سنتی، مصنوعات چوبی و سفالی، چهل ‎تکه‎دوزی، قلم‎زنی روی فلزات، شیشه‎گری، چاپ باتیک و تراش‎سنگ‎های قیمتی را در معرض نمایش و فروش قرار خواهند داد.

او هدف از برپایی این نمایشگاه را گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و ایجاد بازار فروش برای صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که اثری توسط صنعتگر خلق می‎شود باید بازاری نیز برای فروش آن اثر داشته باشد که به همین دلیل ما در تلاش هستیم تا با برپایی چنین نمایشگاه‎هایی، بازارسازی برای این هنرمندان را در سطح شهرستان اهواز گسترش دهیم.

رییس اداره میراث فرهنگی اهواز بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" درصدد هستیم چنین نمایشگاه‎هایی را با هدف ایجاد بازار فروش، به مناسبت‎های مختلف برگزار و در کنار آن موضوع آموزش را نیز به صورت تئوری و عملی دنبال کنیم.

وی با اشاره به زمان بازدید از این نمایشگاه اضافه کرد: علاقه‎مندان می‎توانند از 20 خرداد 97 از ساعت 18 تا 22 با مراجعه به اداره میراث فرهنگی اهواز واقع در خیابان 24 متری ـ روبه‌روی هتل پارس از این نمایشگاه و آثار آن دیدن کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار