تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۶۶۲۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارکنان گروه ملی مطالبات خود را خواستار شدند
بیش از نفر 100 نفر از کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران، روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی با تجمع در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اهواز، خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

کارکنان گروه ملی مطالبات خود را خواستار شدند

کارکنان گروه ملی تعیین تکلیف نشدن مالکیت این شرکت، پرداخت نامنظم حقوق و بیمه را مشکلات اصلی خود عنوان کرده و از آنچه که قول و وعده عملی نشده مسئولان برای حل مشکلات خود عنوان کردند معترض بودند.

یکی از این کارکنان بدون معرفی خود گفت: خصوصی شدن این شرکت زیان زیادی به شرکت، اقتصاد کشور و شرایط معیشتی خانواده کارکنان آن وارد کرده بنابراین خواست ما دولتی شدن این شرکت بزرگ است.

کارگر دیگری با اشاره به وضع معیشتی و روحی به وجود آمده برای کارکنان این شرکت گفت: حقوق کارکنان این شرکت تا بهمن 96 پرداخت شده و بیمه نیز تا همین ماه اعتبار داشته و این امر باعث قطع بیمه و نیز بسته شدن حساب های بانکی ما شده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز چهارشنبه با اشاره به نشست های برگزار شده برای تعیین تکلیف وضعیت گروه ملی صنعتی فولاد ایران با مالک این شرکت، گفت: به زودی هیات مدیره جدید این شرکت از سوی بانک ملی معرفی می شود.

وی درخصوص خواسته کارکنان مبنی بر برگشت این شرکت به بدنه دولت افزود: سیاست دولت واگذاری دارایی ها و دادن فرصت به بخش خصوصی برای اداره بخش اقتصادی کشور است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کارکنان این شرکت 2 ماه حقوق معوقه دارند، اظهار امیدواری کرد تا این حقوق با پیگیری صورت گرفته به زودی پرداخت شود.

گفتنی است این تجمع در ساعت 11:30 دقیقه روز چهارشنبه پس از گفت و گوی فرماندهی انتظامی خوزستان با معترضان به پایان رسید.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران که در اهواز مستقر است با حدود سه هزار و 500 شاغل، یکی از قطب های تولید فولاد کشور بوده که در سال 1389 با تولید یک میلیون و 360 هزار تن محصول نهایی و 300 هزار تن فولاد خام، بالاترین رکورد تولید را در کشور داشت.

این شرکت در سال 1388 به بخش خصوصی واگذار و به یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه امیر منصور آریا تبدیل شد اما پس از کشف فساد مالی و اختلاس سی هزار میلیارد ریالی در این مجموعه و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت.

اسفند پارسال مالکیت این شرکت به بانک ملی ایران واگذار شد.

بلاتکلیفی این شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده و باعث شده این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بوده، اکنون تنها با پنج درصد ظرفیت خود کار کند.

گفتنی است گروه ملی صنعتی فولاد در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.

کارکنان گروه ملی پارسال بارها تجمعات اعتراضی برگزار و خواستار تعیین تکلیف شرکت شدند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین دشت بزرگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
سلام عزیزان
درود بر شما که مشکلات کارگران و همشهریان خودتان را منعکس میکنید بنده بعنوان جزیی از آن کارگران عرض میکنم ما همه طرفدار و حانی انقلاب اسلامی هستیم و امیدواریم مشکل ما بطور اساسی حل شود نه اینکه هرچند ماه برخلاف میل باطنی بیاییم اعتراض کنیم عاقلانه آنست که در واگذاری شرکت به بخش خصوصی ، اهلیت و توانایی و صلاحیت متقاضی بررسی شود تا کار به اجتماع و اعتصاب و اعتراض نکشد ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
من یکی از پرسنل گروه ملی با چند ماه نگرفتن حقوق الان با این وضع مالی بد سرویس های شرکت گروه ملی هم بخاطر نگرفتن حقوق در این گرمای تابستان و ماه رمضان خالی به شرکت می آیند و خالی باز می گردند و پرسنل را سوار نمی کنند و پرسنل باید رفت برگشت را با تاکسی سرویس جا به جا شوند و روزانه 20 هزار تومان کرایه بدهند .

این کار سرویس ها را محکوم می کنم .
:
:
:
آخرین اخبار