تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۶۶۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان خوزستانی دوره متوسطه از ابتدای تیرماه
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در دوره متوسطه تنها دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت‌نام در مدارس دارند، گفت: تلاش می‌کنیم ثبت‌نام این دانش‌آموزان از ابتدای تیرماه آغاز شود. 

جمشید کمایی اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از ابتدای خردادماه آغاز شده است. ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان نیز پس از اتمام امتحانات و اعلام نتایج پایان سال تحصیلی آغاز می‌شود.

وی افزود: البته تنها دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم در مقطع متوسطه برای ثبت‌نام نیاز دارند همراه اولیا به مدارس مراجعه کنند. سایر دانش‌آموزان به صورت خودکار در مدرسه خود ثبت‌نام می‌شوند مگر اینکه دانش‌آموز بخواهد مدرسه محل تحصیل خود را تغییر دهد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا پایان هفته دستورالعمل ثبت‌نام را آماده کرده و به مناطق ابلاغ کند، گفت: ثبت‌نام پایه هفتم متوسطه از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود. برای دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه علاوه بر ثبت‌نام باید هدایت تحصیلی نیز انجام شود. تلاش می‌کنیم با آماده کردن فرم‌های هدایت تحصیلی، ثبت‌نام دانش‌آموزان این پایه نیز از ابتدای تیرماه آغاز شود. اگر امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم فراهم نشد حداکثر تا نیمه اول تیرماه ثبت‌نام آن‌ها نیز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: به اولیا توصیه می‌کنیم ثبت‌نام فرزندان خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و در همان روزهای اول، ثبت‌نام فرزندان خود را انجام دهند. هرچه زودتر آمار دانش‌آموزان در سامانه سناد ثبت شود ما نیز می‌توانیم برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای آن‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای اعلام آمار دقیق تعداد دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم در استان باید منتظر پایان امتحانات سال باشیم. در سال گذشته بیش از 50 هزار دانش‌آموز پایه دهم در استان مشغول به تحصیل بودند. امسال نیز‌ پیش‌بینی می‌کنیم 55 یا 56 هزار دانش‌آموز در این پایه داشته باشیم. در پایه هفتم نیز کار ساماندهی بالغ بر 70 هزار دانش‌آموز در استان را برعهده داریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار